همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از ارتقاء شغلی ۶۰۰ نفر دیگر از کارکنان سازمان طی دو سال گذشته و پس از سال‌ها غفلت خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این روند تداوم یابد.

mojabi mohammad

به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، مجابی در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست با برشمردن ویژگی‌های یک نظام اداری موفق، اظهار کرد: علاوه بر ساختار و اعتبار و امکانات، نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم ترین و با ارزش ترین ارکان نظام های موفق شناخته می شود زیرا نیروی انسانی است که باید ساختارها را شکل دهد و بر امور تسلط یابد و وظایف سازمانی را به نحو احسنت و مطلوب انجام دهد.

وی مدیریت شکوفا را یکی از ارکان مدیریت سازمانی دانست و افزود: این نوع مدیریت که منجر به شکوفایی استعدادها و خلاقیت افراد نیز می شود یکی از نیازهای مهم در بخش اداری است.

مجابی با اشاره اوقات کارمندی از جمله اوقات و زمان هایی که به بهای کسب درآمد و معیشت فروخته می شود، گفت: همانطور که در سایر موارد نباید کم فروشی صورت گیرد، برای اوقات کارمندی نیز نباید کم فروشی صورت گیرد چرا که بخش عمده هزینه های کارمندی از سوی جامعه و بیت المال تامین می شود و دولت ها موظف به خدمت گذاری به مردم هستند و همه ساختارهای دولتی از جمله نظام کارمندی هم بر همین اساس است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست، امور اداری را همچون حقوق شهروندی موضوعی دو طرفه برشمرد و گفت: اگر بر گردن کارمند حقی قرار می دهیم موظف به ایجاد جایگاه امنی نیز برای او هستیم که بتواند با اتکا به این جایگاه امن حضوری مناسب در وظایف خود داشته باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع از شرح وظایف و تسلط بر این وظایف را یکی از مسائل خطیر و مهم حوزه نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: اگر خلاء یا ضعفی در این حوزه است باید از طریق برنامه ریزی آموزشی و نظام توانمندسازی که البته متولی اصلی آن معاونت آموزش و پژوهش است، رفع گردد.

وی وظیفه محیط بانی را از جمله وظایف خطیری دانست که اگر فرد اشراف به مسئولیت های خود نداشته باشد و آموزش های لازم برای پذیرش این مسئولیت ها را کسب نکرده باشد، با مخاطرات جدی در این جایگاه مواجه خواهد شد و لذا با همکاری و مشارکت دو معاونت آموزش و پژوهش و توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست دوره های آموزشی و توانمندسازی محیط بانان انجام شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهم ترین مسئولیت های امور اداری را ایجاد فضایی مناسب با امنیت خاطر برای سایر کارکنان در پیگیری امور و حقوق دانست و گفت: کارکنان باید امنیت خاطر داشته باشند که در جایی مسائل و حقوق آن ها در زمان فعالیت و پس از آن در زمان بازنشستگی مورد توجه و پیگیری جدی قرار دارد.

وی تاکید کرد: ایجاد سامانه ای دقیق برای رصد کلیه مسائل پرسنلی از جمله دوره های آموزشی مورد نیاز یا گذرانده شده توسط هر کارمند، مسائل مرتبط با پرداخت یا امور بیمه ای افراد، همچنین تهیه شناسنامه آموزشی برای کارکنان از جمله درخواست های مجابی از مدیرکل جدید امور اداری بود که البته بخشی از آن باید با همکاری معاونت آموزش و پژوهش سازمان صورت پذیرد.

مجابی اشاره ای هم به ارتقاء شغلی 600 نفر دیگر از کارکنان محیط زیست پس از مدت ها غفلت، طی دو سال گذشته داشت و افزود: تلاش می کنیم این روند تداوم یابد.

براساس گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست، وی همچنین در همین راستا، تبدیل وضعیت محیط بانان به عنوان نیروهای عملیاتی و خط مقدم سازمان را یادآور شد و افزود: تبدیل 440 نفر از محیط بانان سازمان انجام شده و برای تبدیل وضعیت سایر محیط بانان مشمول این قاعده نیز در حال پیگیری هستیم.

 

کد خبر 312743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha