چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمع‌آوری، هدایت و جذب آب‌های سطحی را یکی از بهترین روش‌ها برای جبران منابع کمبود آب‌های زیر زمینی اعلام کرد.

مهدي چمران با ابراز خوشحالي بابت بارش‌هاي اخير در اقصي نقاط كشور اما آن را جبران‌كننده بحران آبي كشور ندانست. از نظر چمران حتي درصورت تداوم اين بارش‌ها و به حداكثر رسيدن ظرفيت آب ذخيره سدها بازهم نمي‌توان بحران آب را حل شده تلقي كرد چرا كه سطح منابع غني آب‌هاي زير زميني به طرز وحشتناكي تا 100متر نشست داشته چون كه در فصول گرم و خشك تا 48درصد آب شرب شهرها از منابع زيرسطحي تأمين مي‌شود.

به همين دليل رئيس شوراي شهر تهران براي حل بحران آب پيشنهاد جمع‌آوري سطحي را مطرح كرد وگفت: يكي از راه‌هاي اين امر ساخت و ايجاد منافذي در سطح شهر است تا اين آب‌ها بدون آنكه وارد شبكه فاضلاب شوند كه تصفيه‌اش هم بسيار مشكل است به‌راحتي بتوانند جذب زمين شوند اين درحالي است كه متأسفانه معابر ما به‌گونه‌اي است كه امكان كمترين جذب آب را ندارد و مانع جذب اين منبع عظيم آبي مي‌شوند. وي خطاب به شهروندان تهراني نيز گفت: باران رحمت‌الهي همواره موجب مسرت و فراواني نعمت است اما نبايد از ياد برد كه فصل خشك و روزهاي گرم نيز از راه مي‌رسند بنابراين صرفه‌جويي امروز ما نياز فرداي ما را برآورده خواهد كرد.

کد خبر 312726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha