نخستین شعبه رستوران آمریکایی کی‌اف‌سی که از شب دهم آبان در تهران به‌صورت رسمی کار خود را شروع کرده، دیروز پلمب شد.

کی اف سی

اين رستوران كه در يكي از خيابان‌هاي نسبتاً خلوت غرب تهران قرار دارد، ديروز تابلويي را با عبارت «تا اطلاع ثانوي تعطيل است»، روي در ورودي خود نصب كرده است. خبرگزاري تسنيم گزارش داده است: اين تابلوي زردرنگ پس از آن روي در اين رستوران نصب شده كه فروشگاه مذكور، صبح ديروز از سوي نيروي انتظامي پلمب شد. در برگه پلمب شعبه كي‌اف‌سي حلال تهران نوشته شده است: با توجه به اخطار ابلاغي مورخه 11 /8 /94 و نامه اتحاديه به‌شماره...، بدين‌وسيله اين مكان پلمب است و حفظ پلمب به‌عهده متصدي بوده و هرگونه محو يا شكستن آن برابر ماده543 قانون مجازات اسلامي موجب پيگرد و مجازات مي‌گردد.

در همين حال رئيس اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر با اعلام دلايل پلمب شعبه كي‌اف‌سي در غرب تهران، اعلام كرد: دستورالعمل برخورد با برندهايي كه از شهرت‌هاي بين‌المللي سوءاستفاده مي‌كنند، صادر شد. علي فاضلي افزود: هيچ مجوزي براي فعاليت و ثبت رسمي برندهاي آمريكايي كي‌اف‌سي و مك‌دونالد در ايران صادر نشده و اساسا هيچ درخواستي نيز از سوي اين دو برند مطرح آمريكايي براي فعاليت در ايران مطرح نشده است.

رئيس اتاق اصناف ايران افزود: ممكن است برخي به نام برندهاي مشهور خارجي، اقدام به ثبت شركت كنند اما دال بر اين نيست كه واحد مشغول به‌كار شده باشد بلكه بايد مجوزهاي لازم را از سوي مراجع ذيربط دريافت كند. در اين حال خبرگزاري تسنيم با انتشار گزارشي از احتمال نفوذ آمريكا از طريق برندهاي معروف خود نوشته و آورده است: بسياري معتقدند با توجه به محيط داخلي و دكور اين رستوران كه شبيه به پرچم آمريكا طراحي شده و اين مركز عرضه فست‌فود را از محيط اطراف متفاوت كرده، آغاز به‌كار آن مي‌تواند زمينه‌ساز نفوذ فرهنگي آمريكا به‌عنوان دشمن اصلي جمهوري اسلامي ايران باشد و خطرات بزرگي را براي كشور درپي داشته باشد. گفتني است برخي نمايندگان مجلس هم نسبت به فعال شدن شعبه كي‌اف‌سي در تهران اعتراض كرده بودند.

کد خبر 312578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha