همشهری آنلاین: پس از بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی، سامانه بارشی از ۱۲ آبان ماه از کشور خارج می‌شود و به دنبال آن دما در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی می‌یابد.

آب و هوا

سازمان هواشناسی اعلام کرد: احد وظبفه مدیر پیش‌بینی و هشدار این سازمان بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی گفت: سامانه بارشی دوشنبه 11 آبان ماه در برخی نقاط شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق سبب بارش باران و برف، وزش باد و در برخی مناطق موجب مه آلودگی خواهد شد.

وی افزود: از اواخر دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده و در روز سه شنبه تنها در بخش‌هایی از شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که سامانه بارشی روز سه شنبه از کشور خارج می‌شود، گفت: به دتبال خروج این سامانه، در اغلب مناطق کشور دما بطور نسبی افزایش می‌یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بعد از ظهر دوشنبه به سبب جریانات مرطوب جنوبی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعد و برق در استان هرمزگان، مناطق مرکزی و جنوبی کرمان، جنوب فارس، و برخی نقاط بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد و این شرایط در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز به صورت خفیف تر در جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه متذکر شد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب سکون نسبی هوا، افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

کد خبر 312409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha