همشهری آنلاین: بیش از نیمی از دانش‌آموزان مسلمان که در مدارس عمومی یا مدارس خصوصی غیراسلامی در ایالت کالیفرنیای آمریکا مشغول تحصیل هستند با تبعیض و خشونت مواجهند.

دانش آموزان مسلمان آمریکایی

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، شورای روابط اسلامی - آمریکایی در گزارشی اعلام کرد: حداقل 55 درصد از دانش‌آموزان مسلمان ایالت کالیفرنیای آمریکا که در نظرسنجی این شورا شرکت کردند، گفته‌اند که به دلیل مسلمان بودن در معرض تبعیض از سوی مسئولان مدرسه و خشونت‌ و زورگویی از سوی سایر دانش‌آموزان هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد تبعیض و خشونت علیه دانش‌آ‌موزان مسلمانان از سال 2012 میلادی تا کنون افزایش قابل‌ توجهی داشته است.

در این میان دختران مسلمان به دلیل داشتن حجاب بیش از دانش‌آموزان پسر در معرض رفتارهای خشن و تبعیض‌آمیز قرار دارند.

به گفته شورای روابط اسلامی - آمریکایی، اسلام‌ستیزی در مدارس کالیفرنیا و سایر ایالت‌های آمریکا فقط به رفتارهای نامناسب منحصر نمی‌شود؛ بلکه حتی در متون درسی که شامل مطالب ضد اسلامی هستند و اسلام و مسلمانان را قدیمی و ناسازگار با ارزش‌های غربی نشان می‌دهند، نیز دیده می‌شود.

در سال‌های اخیر و به ویژه پس از واقعه 11 سپتامبر، موج اسلام‌ستیزی در آمریکا در حال افزایش بوده است.

آتش زدن مساجد، سوزاندن نسخه‌های قرآن، انتشار اعلامیه‌ها، نصب تبلیغات و برگزاری تظاهرات علیه اسلام و مسلمانان در خیابان‌های شهرهای مختلف، ارائه تصویر مخدوش و تحریف شده از اسلام و مسلمانان در فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، جاسوسی از مساجد و تبعیض شغلی علیه مسلمانان تنها گوشه‌ای از طیف گسترده اقدامات و رفتارهای اسلام‌هراسانه در آمریکا هستند که طی چند سال گذشته تشدید شده‌اند.

کد خبر 312254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha