همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی از سه‌شنبه پنجم آبان تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن از متاثران سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و تخلیه آب از ۷۳۰ واحد مسکونی انجام شد.

ايسنا نوشت: دکتر ناصر چرخساز با اشاره به تحت تاثیر بودن ١٨ استان آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر و سمنان از سیل و آب‌گرفتگی، افزود: بر این اساس 62 شهرستان، 140 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری 860 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تصریح کرد: بر این اساس تخلیه آب از ٧٣٠ واحد مسکونی با بکارگیری 95 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش انجام شده و 26 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به انتقال یک نفر از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی به مراکز درمانی، تصریح کرد: در این زمینه خدمات امدادی لازم به شش مصدوم این حادثه ارائه و یک مفقودی سیل و آب‌گرفتگی دهلران با تلاش تیم آنست جمعیت هلال‌احمر پیدا شد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آب‌گرفتگی چهار روز گذشته با به‌کارگیری ٢٤٧ تیم عملیاتی شامل یک‌هزار و 88 امدادگر و نجات‌گر، گفت: به این منظور خدمات امدادی لازم با به‌کارگیری 195 دستگاه خودروی عملیاتی، 180 دستگاه چادر، یک‌هزار و 300 تخته پتو، 360 تخته موکت، 230 شعله والور، 500 قوطی انواع کنسرو، 7000 قرص نان و 3 هزار و 300 بطری آب ارائه شده است.

کد خبر 312141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha