همشهری آنلاین: فیلم های یک دقیقه‌ای در جشنواره «آیینه و آفتاب» با رویکرد جوان‌گرایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جشنواره آیینه و آفتاب

به گزارش مهر، جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب» در دور جدید برگزاری، به رقابت میان فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای اختصاص دارد، این تصمیم باهدف ایجاد زمینه‌ ای برای مشارکت هرچه بیشتر علاقه‌مندان در این رویداد اتخاذ شده است.

در شش دوره قبلی این جشنواره در رشته‌ های فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار شده بود و حالا در آستانه برگزاری دوره جدید، مسئولان جشنواره با در نظر گرفتن اقتضاهای فضای رسانه‌ای امروز که نمود پر رنگی در فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و موبایلی دارد، برای ایجاد زمینه مشارکت هرچه بیشتر علاقه‌مندان به فیلمسازی، جشنواره مذکور را به عرصه‌ای برای رقابت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای تبدیل کرده‌اند. البته در کنار رقابت این آثار، جشنواره پذیرای «طرح فیلم» به ‌صورت مکتوب است و در این بخش نیز میان شرکت‌کنندگان رقابت شکل می گیرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند آثار ساخته‌ شده با دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه ‌حرفه‌ای و موبایلی را در این جشنواره شرکت دهند. به‌ زودی درباره محتوای آثار و محورهای جشنواره نیز اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

مسئولان جشنواره، دوره جدید این رویداد را با رویکرد جوان‌گرایی و با در نظر گرفتن تغییر و تحولات جدید جامعه و نیز متناسب با شرایط روز این رویداد برگزار می‌کنند.

این جشنواره طی شش دوره از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزارشده اما در آستانه برگزاری هفتمین دوره خود ـ سال ۸۸ ـ به دبیری عبدالله اسفندیاری به دلیل برخی مشکلات متوقف شد. در دوره‌های مختلف برگزاری این رویداد، چهره‌هایی همچون خسرو شکیبایی، رسول صدر عاملی، احمد الستی، حسن دزواره، سید رضا صافی، سید جواد هاشمی، رامبد جوان، حبیب رضایی، پروانه معصومی، پوران درخشنده، مهشید افشار زاده، سید مهدی برقعی، محمدرضا دلپاک، سعید عقیقی، مرحوم زاون قوکاسیان، نقی نعمتی، عبدالله اسفندیاری، هومن بهمنش، روح اله حجازی، حامد کمیلی، پریوش نظریه و... در هیات های مختلف داوری و انتخاب بوده است. در خصوص دبیری این جشنواره با چهره‌های مختلفی مذاکره شده که محمد آفریده یکی از آن‌ها است.

معاونت فرهنگی، هنری و اطلاع ‌رسانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزارکننده این جشنواره است.

کد خبر 312127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha