همشهری آنلاین: چند تن از باستان‌شناسان با حضور در محل کشف اسکلت بانوی ۷ هزار ساله تهران سرگرم تهیه مقدمات انتقال آن به موزه ملی هستند.

Seven thousand-year-old woman

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حمیده چوبک رییس پژوهشکده باستان‌شناسی با اعلام این خبر گفت: ما در چند ماهه اخیر تلاش کردیم تا حفاظت از اسکلت بانوی 7 هزار ساله را در محل انجام دهیم تا شرایط برای ساخت سایت موزه فراهم شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که به دلیل قرار گرفتن محل کشف اسکلت در بافت شهری و مرکز شهر امکان حفاظت کامل اثر و همچنین فراهم ساختن امکانات فنی ساخت سایت موزه به صورت همزمان میسر نیست.

این باستان‌شناس پیشکسوت تأکید کرد: بنابراین مجموع تصمیم‌گیری این شد که تا زمان ایجاد سایت موزه، اسکلت به موزه ملی منتقل شده و در حوزه فرهنگی چشمه علی قرار داده شود.

به گفته رییس پژوهشکده باستان‌شناسی اسکلت بانوی 7 هزار ساله تهران پس از مطالعات لازم فنی و تخصصی برای ایجاد سایت موزه و همچنین ادامه کاوش‌ها به محل اصلی خود بازگردانده خواهد شد.

از سوی دیگر کامران احمدی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی به خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: باستان‌شناسان باید شرایط فیزیکی انتقال اسکلت را فراهم کنند تا کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت نیز زیر ساخت‌های لازم برای انتقال را فراهم سازند.

احمدی خاطرنشان ساخت که این پژوهشکده و موزه ملی با همکاری یکدیگر امکان قرار دادن اسکلت در مکان مناسب و قابل رویت برای عموم را فراهم خواهند ساخت.

کد خبر 312123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha