همشهری‌آنلاین: با وجود تاکید احزاب مخالف دولت بر لزوم تشکیل دولت ائتلافی، نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید آک پارتی مصمم به تشکیل دولتی یک حزبی است.

Ahmet Davutoğlu

 احمد داوود اغلو،نخست‌وزیر ترکیه که حزبش بعد از بی نتیجه ماندن گفت‌و‌گوها با حزب های دیگر، بار دیگر تن به انتخابات زود رس داده است می‌گوید «با توجه به ثباتی که دولت تک حزبی ایجاد کرده است، ترکیه اصلاحات عمده‌ای را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایجاد و معجزه‌ای اقتصادی خلق کرده است. از این رو، برای ادامه این موفقیت‌ها، هدف ما این بار تشکیل دولت تک‌حزبی است.»

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد «با این حال، ما براساس نتایجی که در انتخابات به دست می‌آید عمل می‌کنیم و من به شما اطمینان می‌دهم که ترکیه هرگز وارد بحران سیاسی نمی‌شود.» 

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما،در همین حال، کمال قلچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه معتقد است «ما حاضر هستیم هر کاری را که به سود ترکیه باشد، انجام بدهیم ولی اولویت ما طبیعتا به دست آوردن قدرت ترکیه است. علت نیز این است که ترکیه مسائلی عمده و در حال گسترش دارد که حزب عدالت و توسعه(آک پارتی ) نمی‌تواند به این مسائل به تنهایی پاسخ دهد. حزب‌های دیگر نیز نمی‌توانند به این مسائل پاسخ بدهند و شک نداریم که تنها حزبی که می‌تواند این مسائل را حل و فصل کند ما هستیم.» 

در عین حال، شهروندان ترکیه نگران پیامدهای بعد از انتخابات هستند که در صورت روی کار آمدن یا شکست حزب عدالت و توسعه ، به بهانه‌های مختلف ممکن است دامنگیر این کشور شود.

کد خبر 311969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha