چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برگه‌های سهام عدالت، فقط کاغذ پاره است، گفت: نشانه‌هایی از وقوع فساد در سهام عدالت وجود دارد که باید این موضوع بررسی شود و منتظر گزارش تحقیق و تفحص از سهام عدالت باشیم.

سهام عدالت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم نکو درگفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص آخرین وضعیت سهام عدالت گفت: امروز برگه‎های سهام عدالت به عنوان برگه‌های رنج‌آور درخانه‌های مردم خودنمایی می‌کند و با رنگ و لعابی که دارد، باعث آزار مردم می‍‌شود تا اینکه یاری کننده باشد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان درمجلس شورای اسلامی افزود: برگه‌های سهام عدالت شکیل و به اصطلاح دارای ارزش مالی است، اما وقتی مردم می‌خواهند از مزایای آن استفاده کنند، به هیچ کجا دسترسی ندارند و فقط مانند کاغذ پاره هستند.

  • برگه‌های سهام عدالت پشتوانه لازم را ندارد

وی با بیان اینکه برگه‌های سهام عدالت پشتوانه لازم را ندارد و شرکت‌‌هایی که این اوراق را صادر کرده‌اند، نمی‌پذیرند که پشتیبانی از آن انجام دهند، بیان کرد:باید این موضوع را ریشه‌یابی کرد که این اوراق به چه میزان از پشتوانه لازم برخوردار است.

نکو با اشاره به ایرادات به سهام عدالت، افزود: امروزتعدادی از مردم مفهوم سهام به معنای علمی و واقعی خودش را درک نکردند، که باید شرایط سهام برای آنها توجیه شود که پس از آزادسازی مشکل دیگری شکل نگیرد.

  • باندهای اقتصادی و فساد منتظر آزادسازی سهام عدالت هستند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، بیان کرد: اگر در این شرایط سهام عدالت آزاد شده و وارد بازار شود و مورد خرید و فروش قرار بگیرد، به طوریقین باندهای اقتصادی و فساد از این موضوع و فرصت بیشترین سود را می‌برند و سهام را به بهای ناچیزی از دست مردم خارج خواهند کرد که می‌تواند به یک فساد دیگر دامن بزند.

  • تحقیق و تفحص از سهام عدالت درحال انجام است

وی درمورد انتشار اخباری مبنی وجود بر فساد در بحث سهام عدالت، اظهارکرد: تحقیق و تفحص از سهام عدالت درحال انجام است که باید دستگاه‌های مربوطه دراین زمینه هم همکاری کنند و تا زمانی که گزارش تحقیق و تفحص کامل نشود،نمی‌توان در مورد فساد دراین زمینه قضاوت درستی انجام داد.

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و شهرستانی مدیریت سهام عدالت را انجام می‌دهند که متاسفانه تشکیلاتی صورت گرفته است که بایستی دراین خصوص تجدید نظر شود که هزینه این تشکیلات از کجا تامین می‌شود و این شرکت‌ها هزینه مالی روی دست دولت می‌گذارند که قابل توجه است.

  • نظارت بر شرکت‌های سرمایه گذاری‌ سهام عدالت ناکافی است

به اعتقاد نکو، نظارت بر شرکت‌های سرمایه گذاری‌ سهام عدالت درحد معقول نبوده و ناکافی است و تفحص از سهام عدالت همه موارد و مسائل و چگونگی نظارت‌ها را روشن خواهد کرد،اما هنوز قبل از اینکه کار هیئت تحقیق و تفحص و گزارش آن تکمیل شود،باید از اظهارنظرهایی که می‌تواند تبعاتی داشته باشد، خودداری شود.

وی در مورد اینکه گزارش تحقیق و تفحص از سهام عدالت چه زمانی به صحن علنی مجلس ارسال‌خواهد شد، پاسخ داد: احتمالا تا پایان سال و قبل سال 95 به صحن مجلس ارائه شود که با توجه به لایحه بودجه و لابحه برنامه ششم توسعه و نبود زمان کافی،گزارش در اوایل سال آینده درصحن علنی مطرح خواهد شد.

  • علائم و نشانه‌ها حکایت از فساد دارد

عضو ناظر درشورای عالی بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: وقوع فسادی که ثابت شده باشد نیاز به بررسی دارد،ولی علائم و نشانه‌ها حکایت از این دارد که اتفاقاتی رخ داده است که باید آن را بررسی کنیم.در واقع شرکت‌های استانی سهام عدالت با مشکلاتی مواجه‌اند که بعد از تفحص همه چیز مشخص خواهد شد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اینکه قرار بود سود سهام تا سال پایانی برنامه پنجم توسعه به خزانه وازیر شود ،تاکید کرد:بعید می دانم این اتفاق رخ داده باشد و اگر هم انجام شده، خیلی به ندرت و کم بوده است که قابل قبولی نیست.

کد خبر 311873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha