مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تکه بزرگی از زباله‌های فضایی قرار است در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در نزدیکی سریلانکا به زمین برخورد کند.

زمین

براساس گزارش ساينس‌الرت، اين تكه زباله فضايي كه WT1190F نام دارد پس از آنكه محققان مسير آن را در مدار آنسوي ماه گم كردند، دوباره كشف شده و زمان برخورد آن با زمين محاسبه شده‌است.

زباله فضايي كه طولي برابر يك تا دو متر دارد،‌در مسير برخورد با زمين قرار گرفته‌است و فرصتي كم‌نظير را براي مشاهده روند كامل برخورد در اختيار دانشمندان قرار داده‌است. WT1190F كه چند هفته پيش توسط رصد‌خانه كاتاليناي دانشگاه آريزونا رصد شده‌است،‌در مسيري به شدت منحني و در فاصله‌اي برابر فاصله ماه تا زمين در حركت است و چگالي كم اين جسم نشان از توخالي بودن آن دارد.

به گفته محققان اين زباله مي‌تواند بخشي از يك راكت باشد كه ده‌ها سال از عمر آن گذشته‌است و شايد به دوران ماموريت‌هاي آپولو تعلق داشته‌باشد. درصورتي كه مشخص شود اين زباله فضايي تكه‌اي از يكي از ماموريت‌هاي آمريكا به فضا است، اولين زباله فضايي آمريكايي خواهد بود كه به زمين باز مي‌گردد.

انتظار مي‌رود بيشتر اين قطعه در اتمسفر زمين از بين برود، اما آنچه باقي‌ مي‌ماند نيز در ميان اقيانوس هند مدفون خواهد‌شد. دانشمندان قصد دارند از اين فرصت براي آزمودن توانايي شبكه‌هاي جهاني كه براي رديابي اجرام كيهاني بزرگتر طراحي و ساخته شده‌اند، استفاده كنند.

برخورد WT1190F شايد تنها برخورد جسمي از فضا با زمين در آينده نزديك باشد اما تنها پديده‌اي نيست كه در نزديكي زمين رخ مي‌دهد.در 31 اكتبر 2015 نيز قرار است سياركي با سرعت 126 هزار كيلومتر بر ساعت از نزديكي زمين عبور كند.

کد خبر 311707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha