سریال پلیسی «آمین» که به مناسبت هفته ناجا روی آنتن شبکه یک رفته، همچنان ادامه دارد و در یکی‌دو روز آینده به پایان راه می‌رسد.

سریال

اين پروژه كه توليدي پرحاشيه داشت، با حضور منوچهر هادي روي صندلي كارگرداني كليد خورد و در ادامه بهرنگ توفيقي جاي او را گرفت؛ گرچه در عنوان‌بندي به دلايلي نامي از هادي برده نشده است. توفيقي كه سريال‌هايي چون «مسير انحرافي»، «ديگري» و «انقلاب زيبا» را در كارنامه دارد، آمين را براساس فيلمنامه زامياد سعدونديان (براساس طرحي از سردار سعيد منتظرالمهدي) در 18قسمت به پخش رساند. داريوش فرهنگ، هادي ساعي، شاهرخ استخري، كاظم بلوچي، امين حيايي، آشا محرابي، بهناز جعفري و... بازيگران اين مجموعه هستند.

  • نگاه منتقد

جبار آذين: بهرنگ توفيقي در توليد يك مجموعه جذاب پليسي ايراني به يك توفيق خوب و قابل‌قبول رسيده و تجربه تازه او يك مجموعه پليسي خوش‌ساخت است كه از سطح متوسط اينگونه آثار فراتر رفته است. «آمين» با تركيب به نسبت جذاب و اصولي گونه‌هاي حادثه‌اي، پليسي، اجتماعي و خانوادگي، اولويت دادن به صحنه‌هاي حادثه‌اي و ايجاد پيچ و خم‌هاي داستاني از تكرار خطي ماجراهاي خسته‌كننده سريال‌هاي مشابه فراتر رفته است. سريال با توجه به بازي‌هاي مناسب و قوام درست توانسته يك گام جلوتر از سريال‌هاي دزد و پليسي باشد و سطح سريال‌سازي تلويزيون را در اين عرصه بالا برده است.

خلق شخصيت‌هاي چندبعدي، ماجراها و اتفاق‌هاي مناسب خانوادگي و اشاره‌هاي لازم اجتماعي و همچنين فيلمنامه‌اي كه تمام توان خود را معطوف به درام‌پردازي و حادثه‌سازي كرده، نشان از خلاقيت و نوآوري كارگردان دارد. پرداخت خوب بعضي شخصيت‌ها به‌ويژه نقش‌ زنان مثبت و منفي و بازيگران توانا و كاربلد چون فرهنگ، امين حيايي، كاظم بلوچي و... امتيازي مهم در كارنامه هنري سازندگان سريال ثبت كرده است. در پايان مي‌توان گفت آمين با همه اين امتيازها جايگاهي خاص در ميان محصولات حرفه‌اي تلويزيون در سال‌هاي اخير دارد.

کد خبر 311646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha