همشهری آنلاین: رئیس گروه فنی و مهندسی شورای برنامه ریزی وزارت علوم گفت: دروس ۷ رشته فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری یکپارچه‌سازی شده و پس از تصویب به دانشگاه ها ابلاغ شد.

به گزارش مهر، علیرضا رهایی گفت: دروس ۷ رشته مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، معدن، مکانیک، شیمی و پلیمر بازنگری و در روند این بازنگری یکپارچه سازی شده اند که پس از تصویب برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: دروس دو رشته مهندسی نساجی و صنایع نیز درحال بازنگری است و طی دو ماه آینده نیز به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

رئیس گروه فنی و مهندسی شورای برنامه ریزی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دروس بازنگری شده رشته های فنی و مهندسی در سطح قابل قبول بین المللی به روز رسانی و بازنگری شده اند.

رهایی گفت: در سطح دنیا دروس کارشناسی ارشد و دکتری بسیاری از دانشگاه ها به صورت یکپارچه است و دانشجویان براساس زمینه تحقیقاتی خود برخی از دروس را می گذرانند که این روند در بازنگری دروس فنی و مهندسی دانشگاه های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: گروه برنامه ریزی فنی و مهندسی از سال گذشته به صورت جدی درخصوص بازنگری و به روز رسانی برنامه های درسی این حوزه اقدام کرد و توانست طی یک سال برنامه بسیاری از رشته های این حوزه را بازنگری و پس از تصویب برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ کرد.

کد خبر 311438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha