همشهری آنلاین: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال آلمان اذعان کرد که این فدراسیون هنگام تبلیغات برای کسب میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ دارای یک "صنوق سیاه" بوده است. احتمال می‌رود که از این صندوق مبلغ هنگفتی رشوه پرداخت شده باشد.

تئو تسوانسیگر

روز جمعه (۲۳ اکتبر / اول آبان) تئو تسوانسیگر، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال آلمان در جمع خبرنگاران گفت، مقامات فدراسیون از وجود "صندوق سیاه" برای کسب امتیاز میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آگاه بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاري دولتي آلمان یک روز قبل رئیس فعلی فدراسیون، ولفگانگ نیرزباخ، پرداخت رشوه برای کسب میزبانی این مسابقات را قویا تکذیب کرده و ادعای وجود "صندوق سیاه" هنگام تبلیغ برای کسب میزبانی را بی‌اساس خوانده بود.

تسوانسیگر که گفته می‌شود با جانشین خود دشمنی دارد، گفت: «من معتقدم که نیرزباخ دروغ می‌گوید».

تئو تسوانسیگر از سال ۲۰۰۳ معاون بخش مالی کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی در آلمان بود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال آلمان همچنین اظهار داشت که محمد بن همام، رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) مبلغی معادل ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو از روبرت لوئیز درایفوس، مدیرعامل پیشین شرکت "آدیداس" به نمایندگی از کمیته برگزاری جام جهانی فدراسیون فوتبال آلمان دریافت کرده است.

  • فدراسیون فوتبال آلمان در برزخ اتهام رشوه‌دهی

بن همام از سال‌ ۲۰۰۲ رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و در سال ۲۰۱۱ به اتهام فساد از این مقام برکنار شد. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال قطر در سال ۲۰۰۰ که امتیاز میزبانی جام جهانی به آلمان داده شد، از افراد پرنفوذ وابسته به فیفا به‌شمار می‌رفت.

  • افشاگری "اشپیگل"

هفته‌نامه‌ "اشپیگل" روز ۱۶ اکتبر گزارش داده بود که به احتمال زیاد فدراسیون فوتبال آلمان برای به‌دست آوردن میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ مبلغ ۳/ ۱۰ میلیون فرانک سوئیس (معادل ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو) رشوه پرداخت کرده است.
بر اساس گزارش اشپیگل، مدیرعامل پیشین آدیداس این مبلغ را به طور غیرقانونی به "صندوق سیاه" کمیته برگزاری جام جهانی فدراسیون فوتبال آلمان قرض داده و حدود ۱۸ ماه پیش از برگزاری بازی‌های جام جهانی طلب خود را از این فدراسیون بازپس گرفته است.

پس از انتشار این خبر ولفگانگ نیرزباخ، رییس فعلی فدراسیون آلمان، وجود "صندوق سیاه" برای تبلیغات و اتهام پرداخت رشوه را رد کرد و گفت: «من این مسئله را مطلقا منتفی می‌دانم.» نیرزباخ پیش‌تر نایب رئیس کمیته برگزاری جام جهانی فدراسیون فوتبال آلمان بود.

فرانتس بکن باوئر، رئیس این کمیته نیز اتهام اشپیگل را بی‌اساس خواند و گفت، آلمان برای میزبانی جام جهانی رشوه نداده است.

کد خبر 311327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha