مردی که به‌عنوان راننده مسافرکش ۲زن را در استان همدان سوار خودروی خود کرده و پس از قتل آنها، طلاهایشان را سرقت کرده بود، به دام پلیس افتاد.

متهم

اين مرد كه جواني حدودا 30ساله است، 11مهرماه امسال تحت تعقيب پليس قرار گرفت. آن روز مردي با پليس تماس گرفت و خبر از پيدا شدن جسد زن جواني در منطقه اسدآباد همدان داد. تيمي از مأموران راهي محل حادثه شدند و در آنجا جسد زني حدودا 55ساله را ديدند كه ظاهرا بر اثر خفگي جانش را از دست داده بود.

به‌نظر مي‌رسيد اين زن بر اثر خفگي جانش را از دست داده و پس از قتل جسدش به اين منطقه منتقل و در آنجا رها شده است. از همان زمان تحقيقات براي كشف راز جنايت شروع شد. بررسي‌ها حاكي از آن بود كه زن ميانسال متاهل و اهل شهرستان كنگاور است. شوهر اين زن كه از ماجراي جنايت شوكه شده بود در تحقيقات به مأموران گفت:

همسرم مدت‌ها در شركتي در همدان كار مي‌كرد. امروز صبح براي گرفتن سوابق بيمه‌اش از كنگاور راهي همدان شد. چند ساعت بعد هم با من تماس گرفت و گفت كه كارش تمام‌شده و قصد برگشتن به خانه را دارد. او گفت سوار خودروي مسافربر شخصي شده كه يك زن ديگر هم سرنشين آن است و به‌زودي به خانه برمي‌گردد اما هر چه منتظر ماندم خبري از او نشد و تلفنش هم خاموش بود تا اينكه متوجه شدم جسدش پيدا شده است.

طبق اظهارات اين مرد، مقتول مقداري طلا و پول نقد همراهش بود كه پس از اين حادثه، همه آنها به سرقت رفته بود و به همين دليل فرضيه جنايت با انگيزه سرقت مدنظر قرار گرفت.اين احتمال وجود داشت كه زن ميانسال از سوي راننده مسافركش به قتل رسيده است. بنابراين كارآگاهان به تحقيق در پايانه تاكسيراني همدان، جايي كه احتمال داشت زن ميانسال در آنجا سوار خودروي مسافركش شده باشد، پرداختند. در اين تحقيقات مشخص شد كه مقتول در روز حادثه به يكي از شركت‌هاي تاكسيراني رفته و با گرفتن بليت، قرار بوده كه با يكي از تاكسي‌‌ها از همدان به كنگاور برود اما دقايقي بعد دوباره به همان واحد مراجعه و بليتش را كنسل كرده است.

به دست آمدن اين اطلاعات فرضيه اينكه مسافركش قلابي پس از فريب زن ميانسال او را ترغيب كرده كه بليتش را كنسل كند و سوار ماشين او شود، قوت بخشيد و جست‌وجو براي شناسايي و دستگيري اين مرد شروع شد. كارآگاهان در ادامه پرس و جوها به مشخصات خودروي متهم دست يافتند و پس از ردزني‌هاي تخصصي توانستند هويت صاحب خودرو را كه جواني 30ساله بود، شناسايي كنند.

دستور بازداشت اين مرد صادر شد و كارآگاهان به جست‌وجوهاي خود ادامه دادند تا اينكه در نهايت ردي از متهم را در يكي از استان‌هاي همجوار به‌دست آوردند. تيم‌ عملياتي پليس راهي اين استان شد و مأموران با تعقيب و مراقبت‌هاي بسيار توانستند مرد جوان را هنگام استفاده از دستگاه‌ عابربانك محاصره و دستگير كنند. متهم كه هيچ راه فراري نداشت در همان بازجويي‌هاي اوليه به قتل زن ميانسال با انگيزه سرقت طلاها و پول‌هايش اعتراف كرد. او گفت كه در پوشش مسافركشي و با پيشنهاد كرايه‌اي پايين اين زن را سوار ماشينش كرده و در بين راه وي را به قتل رسانده و دست به سرقت اموالش زده است. اما اين همه اعترافات مرد جنايتكار نبود. چرا كه وي در ادامه به قتل زن ديگري با همين شگرد در سال گذشته نيز اعتراف كرد.

او گفت: من اهل اسدآباد همدان هستم. اوايل آبان سال گذشته با ماشينم از خيابان عبور مي‌‌كردم كه زن جواني را كه يكي از اقوام دورمان بود ديدم. وانمود كردم كه مسافركشي مي‌‌كنم و او را سوار ماشين كردم. در بين راه نيز وي را خفه كرده و همه طلاها و پول‌هايش را سرقت و جسدش را در همان منطقه رها كردم. مدتي پس از اين جنايت به‌عنوان مظنون دستگير شدم اما به مأموران گفتم كه بي‌گناهم و از آنجا كه مدركي عليه من نبود، آزاد شدم.

به گفته رضا زارعي، رئيس پليس آگاهي استان همدان، با اعترافات اين مرد، تحقيقات در اين پرونده در حالي ادامه دارد كه احتمال مي‌رود مرد جنايتكار با اين شگرد زنان ديگري را هم به قتل رسانده باشد. به همين دليل تيمي ويژه از كارآگاهان ماموريت يافته‌اند در بررسي‌هاي تخصصي احتمال وجود جنايت‌هاي ديگر در پرونده اين مرد را بررسي كنند.

کد خبر 311111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha