همشهری‌آنلاین: وزارت خارجه آمریکا درباره اولین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، بیانیه صادر کرد.

barjam

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه آمده است:تام شانون، مشاور وزیر خارجه هدایت تیم آمریکا در نخستین جلسه کمیسیون مشترک درباره اجرایی‌سازی طرح جامع اقدام مشترک را در روز نوزدهم اکتبر در وین در اتریش برعهده داشت.

در این نشست شانون به استفن مول، هماهنگ‌کننده وزارت خارجه درباره اجرایی‌سازی توافق اتمی ایران ملحق شد.

تمامی کشورهای مرتبط با طرح جامع اقدام مشترک یعنی اعضای پنج به علاوه یک ،ایران و مقام اتحادیه اروپا در این جلسه حضور داشتند. در جلسه نخست کمیسیون مشترک شرکت‌کنندگان بر روی سازماندهی کارهای ضروری و ایجاد رایزنی‌ها و فعالیت‌های مرتبط در کمیسیون برای روز اجرایی‌سازی تمرکز کردند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه آخرین اطلاعات ضروری از ایران را درباره برنامه‌هایش برای عمل به تعهدات اتمی‌اش ، شنیدند.در این جلسه همچنین آقایان شانون و مول، دیگر اعضای کمیسیون را در جریان آخرین اقدام‌هاي آمریکا در روز تصویب طرح جامع اقدام مشترک و تلاش برای عمل به تعهداتمان قرار دادند.

در حاشیه جلسه کمیسیون مشترک کارشناسان امور اتمی و تحریمی با همتایان خود از دیگر کشورهای مرتبط با طرح جامع اقدام مشترک و همچنین کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌و‌گو کردند تا این موضوع تضمین شود که تمامی طرف‌ها به تعهدهايشان در راه اجرایی‌شدن پایبند باشند.

شانون در دیداری دو جانبه و جداگانه با همتایان ایرانی خود تاکید کرد این‌که ایران به تمامی تعهدهايش بر اساس طرح جامع اقدام مشترک به طور شفاف عمل کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

او همچنین موضوع شهروندان بازداشتی و مفقود شده آمریکایی در ایران را در این دیدار مطرح کرد.

کد خبر 311010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha