وکلای مرکز مشاوره قوه قضائیه وکیل پایه۲ کانون وکلا می شوند

مخبر کمیسیون قضائی و حقوقی، از ادغام مرکز مشاوره قوه قضائیه با کانون وکلا خبر داد.

محمد دهقان، نماینده طرقبه و چناران با اعلام این مطلب افزود: کلیات طرح فوق در جلسه روز یکشنبه کمیسیون به تصویب رسید. وی در خصوص محتوای این طرح گفت: براساس این طرح، وکلایی که از مرکز مشاوره قوه قضائیه پروانه فعالیت گرفته اند، می توانند به عنوان وکیل پایه۲ در کانون وکلا فعالیت کنند و بر این اساس، تشتت و تفرقی که طی سال های اخیر از این زاویه ایجاد شده بود، برطرف می شود.

به گزارش گروه اجتماعی روزنامه همشهری دهقان گفت   : چند سالی است که این اختلاف بین وکلای کانون وکلا و مشاوران قوه قضائیه وجود دارد و این وضعیت، ناهماهنگی هایی را در سیستم ایجاد کرده بود. وی افزود: ابتدا دوستان ما در کانون وکلا در برابر تصویب طرح، مقاومت کردند اما با جلساتی که در این خصوص برگزار شد ادغام مرکز مشاوره قوه قضائیه با کانون وکلا را پذیرفتند. وی نیاز جامعه به برخورداری از تعداد بیشتری از وکلا را از دیگر دلایل تصویب این طرح دانست.

مخبر کمیسیون قضائی، بررسی بحث هایی از طرح تعیین تکلیف فرزندان متولد از مادران ایرانی و پدران خارجی را از دیگر طرح های مورد بررسی در جلسه روز گذشته کمیسیون دانست. وی افزود: ادامه این طرح در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد.

گفتنی است مرکز مشاوره قوه قضائیه با برگزاری 12 آزمون در رشته های مختلف برای 8  هزار نفر از کارشناسان و وکلا پروانه وکالت و کارشناسی صادر و آنها را وارد بازار کار کرده است.

کد خبر 3110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز