همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که به احتمال قوی بتوانیم اقدامات خود را در چارچوب برجام طی هفته آینده شروع کنیم.

به گزارش ايسنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای شروع انجام اقدامات هسته‌ای مربوط به ایران در چارچوب برجام تا الان زمان دقیق و مشخص نداریم و البته زمان شروع این اقدامات را رئیس‌جمهوری تعیین می‌کند.

معاون رئیس جمهور در عین حال گفت که "فکر می‌کنیم طی هفته آینده بتوانیم کار را شروع کنیم."

صالحی در پاسخ به این‌که تاخیر در شروع اقدامات از سوی ایران در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا روز یکشنبه (26مهر) دستور لغو و توقف تحریم‌ها را صادر می‌کنند مشکل آفرین نیست؟ گفت: برای 1+5 تفاوتی نمی‌کند که ایران طی یک یا سه ماه اقدامات خود را انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ضرورت حضور بازرسان آژانس در زمان شروع انجام اقدامات هسته‌ای اظهار کرد: در برخی مسایل و انجام اقدامات ممکن است آژانس در جریان امر قرار گیرد، اما به طور عمده آژانس باید در پایان کار حضور یابد و اقدامات را طبق برجام راستی‌آزمایی کند.

صالحی در ادامه درباره بیانیه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب نقشه راه تصریح کرد که آژانس در این بیانیه اعلام کرد که ایران طبق نقشه راه اقداماتی را که باید تا 15 اکتبر انجام می‌داده را انجام داده است.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهوری روز شنبه 25 مهرماه قانون" اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" را برای اجرا به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرد.

سید عباس عراقچی نیز روز شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از این که از لغو این تحریم‌ها اطمینان حاصل پیدا کرد اقدامات خود را شروع می‌کند.

قرار است روز یکشنبه اتحادیه اروپا و آمریکا در مصوبات و دستورالعمل‌های جداگانه ضمن اعلام رسمی موافقت با برنامه جامع اقدام مشترک به ترتیب لغو و توقف اجرای تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کنند.

کد خبر 310786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha