همشهری آنلاین: مشکلات اقتصادی روسیه که با سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته، سبب شده است، بحران منابع مالی را در باشگاه‌های فوتبال این کشور فراگیرتر کند به گونه‌ای که احتمال انحلال تعدادی از باشگاه‌ها می‌رود.

فوتبال روسیه

به گزارش ایرنا، در سه گروه لیگ فوتبال روسیه حداقل 10 باشگاه با بحران مالی مواجه هستند و برخی نتوانسته‌اند در چند ماه گذشته حقوق بازیکنان را بپردازند.

بر اساس اطلاعات روزنامه روسی «نوویه ایزوستیا»، وضع برخی از باشگاه‌های فوتبال روسیه در دوره بحران اقتصادی به قدری نابسامان شده که بر فعالیت و عملکرد آنها تاثیر مستقیم گذاشته و موجب بروز اختلاف میان بازیکنان با کادر رهبری و مدیریت باشگاه شده است.

باشگاه فوتبال «ولگا» از منطقه نیژنی نووگراد روسیه از جمله این باشگاه‌ها است که بازیکنان ان برای پنجمین ماه متوالی حقوق دریافت نکرده‌اند.

این وضعیت باعث شده است بازیکنان این تیم با امضای توماری به مدیرعامل باشگاه اعلام کنند از حضور در بازی آینده باشگاه خود در جام برتر باشگاه‌های روسیه خودداری خواهند کرد.

«آلکساندر زوتوف» از مدیران اتحادیه بازیکنان فوتبال روسیه در این مورد گفته است: کمبود منابع مالی به مشکلی حاد تبدیل شده و بر وضع برخی باشگاه‌ها تاثیر مستقیم گذاشته است. در شرایط بحران مالی و پولی، بازیکنان بسیاری از باشگاه‌های گرفتار بی‌پولی، ناراضی هستند.

مشکلات مالی در سال‌های اخیر حتی پیش از بروز بحران کنونی، کار را در برخی باشگاه‌های فوتبال روسیه مختل کرده بود که سبب شد این موضوع در جلسات اتحادیه فوتبال روسیه مطرح و راهکارهایی هم برای آن جستجو شود.

باشگاه «نیژنی نووگراد» از جمله باشگاه‌های دارای مشکل مالی بود که سال 2012 به علت از دست دادن حامی مالی خود منحل شد.

در زمان حاضر وضع برخی از باشگاه‌های فوتبال روسیه به ویژه قعر جدولی‌ها به قدری نابسامان است که مدیران آنها فقط به فکر جستجوی منابع مالی و سازمان‌هایی برای حمایت از باشگاه‌های خود هستند تا بتوانند به موجودیت‌شان ادامه دهند.

انتظار نمی‌رود با ادامه بحران مالی در روسیه که بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و جامعه این کشور را تحت تاثیر منفی قرار داده است، وضع باشگاه‌های فوتبال بهبود یابد. فقط باشگاه‌هایی می‌توانند به فعالیت ادامه دهند که توان مالی خود را حفظ یا منابع جدید به دست آورند و بقیه در مرز بین انحلال، ورشکستگی یا بی‌پولی پیش می‌روند.

کد خبر 310684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha