دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

۹معلم ایرانی مدرسه جمهوری اسلامی ایران در العین امارات به اتهام نداشتن ویزای کار در این شهر از ۱۳مهر بازداشت شده‌اند و به گفته خانواده یکی از معلمان بازداشت شده امروز آنها به این اتهام محاکمه می‌شوند.

بازداشت معلمان در دوبی

 23معلم مدرسه جمهوري اسلامي ايران در شهر العين امارات متحده عربي روز 13مهر به‌دليل نداشتن ويزاي كار در العين به مقر پليس اين شهر احضار شدند كه 9معلم مرد بازداشت و 14معلم زن به‌طور موقت تا هنگام برگزاري دادگاه آزاد شدند. در دادگاه امروز معلمان زن هم محاكمه خواهند شد و چون برخي از معلمان ايراني بازداشت شده در العين زوج معلم هستند، آنها نگران اين هستند كه اگر دادگاه حكم به بازداشت‌شان نيز بدهد چه‌كسي از فرزندان آنها نگهداري خواهد كرد. يكي از معلمان با انتقاد از بي‌تفاوتي سرپرستي مدارس ايران در امارات به همشهري گفت:«ما ويزاي كار در دوبي را داريم و اطلاع نداشتيم براي تدريس در العين بايد ويزاي جداگانه داشته باشيم.

سرپرست مدارس ايران در امارات با وجود اطلاع از چنين موضوعي به ما در اين‌باره چيزي نگفت و به اجبار ما را به مدرسه ايران در العين فرستادند. از اول شهريور كه به العين بازگشتيم پاسپورت ما را به اتهام حضور غيرقانوني توقيف كرده‌اند و امكان خروج از العين را نداريم.» يكي ديگر از معلمان ايراني در العين هم ضمن انتقاد به آنچه بي‌تفاوتي سرپرست مدارس ايران در امارات متحده عربي خواند، گفت: «البته سرپرستي مدارس جمهوري اسلامي ايران در امارات پس از چند روز از بازداشت معلمان ايراني براي آنها وكيل گرفته ولي خانواده‌ها هنوز با وكيل صحبتي نداشته‌اند.اما چرا سرپرست مدارس ايران در امارات سعي مي‌كند خود را از اين ماجرا كنار بكشد و از پرداخت جريمه خودداري كند.» به گفته يكي از معلمان نداشتن ويزاي كار در العين 40تا 100هزار درهم امارات (38تا 95ميليون تومان) جريمه دارد و افزون بر آن فرد با حكم دادگاه از اين كشور اخراج(ديپورت) مي‌شود.

  • ورود سفارت ايران به ماجرا

همسر يكي از معلمان بازداشت شده در العين مي‌گويد: خوشبختانه مسئولان سفارت كشورمان در ابوظبي پس از اطلاع از ماجرا، تلاش‌هاي خود را براي حل مشكل آغاز كرده‌اند ولي هنوز به نتيجه‌ مشخصي نرسيده‌اند. اما مسئولان آموزش و پرورش كه از 13مهر تاكنون نسبت به ماجراي بازداشت 9معلم ايراني در العين بي‌تفاوت بوده‌اند ديروز سعي كردند مشكل را توجيه كنند و البته تأييد كردند كه دليل بازداشت اين معلمان ايراني در امارات داشتن ويزاي دوبي به جاي ويزاي العين است. رئيس مركز امور بين‌الملل و مدارس خارج از كشور با تأييد بازداشت ۹‌معلم ايراني در امارات به‌دليل داشتن ويزاي دوبي و تدريس در العين، وعده داد كه آنها تا امروز(دوشنبه) آزاد مي‌شوند. خليل‌الله بابالو گفت:«البته در سال‌هاي گذشته نيز معلمان با ويزاي دوبي در العين تدريس مي‌كردند و مشكلي نداشت اما امسال به‌دليل نداشتن ويزاي العين براي معلمان مشكل ايجاد كرده‌اند.»

کد خبر 310174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha