پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها بازار ارز حال خوشی ندارد و هر لحظه و بسته به منفعت برخی از دلال‌ها قیمتی را به خود می‌گیرد.

يکي از فعالان بازار ارز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: برخي صرافي‌ها با گماشتن افرادي از خود در محدوده منوچهري ضمن اقدام به جذب مشتري، ارز را در تعداد 50 هزار دلار به قيمت 3455 تومان اعلام فروش مي‌کند در حاليکه به گفته برخي صرافي ها، اين صرافي به عنوان تامين کننده ارز صرافي ها، ارز را با قيمت 3489 تومان در اختيارشان مي‌دهد و آنها نيز با افزودن سود، ارز را به قيمت 3500 تا 3515 تومان به فروش مي‌رسانند.

فعال بازار ارز مي‌گويد: بعد از هر نوسان کوچکي در بازار ارز، هجوم مردم به اين بازار بيشتر شده و اين موضوع خود در افزايش تقاضا و تداوم نوسان موثر است.

فعال ديگري مي‌گويد: همه اين ها را دولت انجام مي‌دهد زيرا ارز را دولت توزيع مي کند و اگر در عرضه ارز، اخلالي روي دهد افزايش قيمت و نوسان در بازار ارز را در پي دارد.

يکي از فعالان بازار ارز از بازگشت آرامش به اين بازار در چند روز آينده خبر مي دهد و علت آن را هم کم شدن مسافرت ها با بازگشايي مدارس و پايان تعطيلات تابستاني بيان مي کند.

يکي از فعالان هم نوسان در بازار ارز را به نفع کساني دانست که نقدينگي بالايي دارند و به راحتي مي توانند نبض بازار را در دست گيرند.

وي مي افزايد: تا پيش از اين، به همه ارز مي داند و نوسان نبود اما اکنون که فقط به صرافي هاي مجاز مي دهند، نوسان در قيمت را شاهديم که نشان مي دهد دولت خود در نوسان بازار ارز دست دارد.

وي مي افزايد: تا قبل از توافق برجام اين نوسانات نبود اما درست بعد از اين توافق، عکس قضيه اتفاق افتاد و نوسان هم شکل گرفت يعني ما آن موقع 3220 تومان دلار را فروختيم اما اکنون بايد 3520 بخريم.

يکي از شهروندان هم که براي تهيه ارز براي سفر به محدوده خيابان منوچهري آمده، مي گويد: صرافي ها درهم را 965 تومان مي دهند در حاليکه دلال هاي منوچهري 940 تومان به ما مي دهند که نشان مي دهد مشکل دولت و صرافي هاي مجاز هستند.

فعالي در بازار ارز اعتقاد دارد: دولت بايد به بازار ارز نظم و انضباط بدهد عده اي را آورده اند به اين بازار که اينکاره نيستند، کارشان و توليد را رها کردند و به خريد و فروش ارز روي آوردند در حاليکه کشور توليد مي‌خواهد.

فردي که ادعا مي کند نماينده صرافي پارسيان است مي گويد: ارز را 3455 تومان در اختيار صرافي ها قرار مي دهيم که در سامانه هم ثبت مي‌شود که البته صرافي‌ها هم با درصدي افزايش، قيمت آن را در تابلوي فروش خود نصب مي‌کنند.

به نظر مي‌رسد اگر بازار ارز ازجانب دولت از حيث عرضه و نظرات لازم تحت کنترل نباشد اين بازار هم محلي براي جولان سودجويان و عاملي براي بي ثباتي در بازار و به تبع آن بي ثباتي در بخش عمده‌اي از اقتصاد شود.

کد خبر 309854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha