چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: اگر قبل از مسافرت مواد غذایی فاسد شدنی توی یخچال باقی مانده باشد با آنها چه می‌کنید؟!

قارچ

شايد نخستين راه‌حلي كه به ذهن‌تان مي‌رسد فريز كردن آنها باشد اما اين كار بهترين راه‌حل نيست. مثلا فرض كنيد مقدار زيادي قارچ از آخرين خريدتان باقي مانده. حالا اگر قرار باشد اين حجم قارچ را فريز كرد، اولا شايد در فريزر اينقدر فضاي خالي نداشته باشيد، ثانيا بافت، رنگ و مزه قارچ‌ها هم تغيير مي‌كند. درباره قارچ‌ها بهترين پيشنهاد، كنسرو كردن آنهاست. در كمتر از نيم ساعت شما مي‌توانيد قارچ‌ها را براي 6‌ماه كنار بگذاريد و از آنها براي انواع غذا‌ها استفاده كنيد.

كافي است (مطابق تصاوير روبه رو) يك قابلمه را تا نيمه آب بريزيد و روي شعله گاز قرار دهيد، قارچ‌ها را بشوييد، بعد آنها را به‌صورت ورقه ورقه برش بزنيد. آب كه جوش آمد به اندازه 4 قاشق غذا خوري آبليمو و نمك به آن اضافه كنيد. قارچ‌هاي ورقه شده را داخل آب جوش بريزيد و اجازه بدهيد به‌مدت 20دقيقه در آب بجوشد. بعد از 20دقيقه قارچ‌ها را به ظرف در داري كه قرار است با آن در يخچال بماند منتقل كنيد و مقداري از آب باقي مانده داخل قابلمه را روي قارچ‌ها بريزيد و اجازه بدهيد تا سرد شوند بعد در شيشه‌ها و ظرف‌ها را ببنديد. به همين سرعت كنسرو قارچ شما آماده است.

همانطور كه در تصوير آخر مي‌بينيد قارچ‌ها تيره نشده‌اند و تقريبا رنگ روشن خودشان را حفظ كرده‌اند. با اين كار به غير از اينكه از خراب شدن اين ماده غذايي جلوگيري مي‌كنيد، با آماده بودن قارچ و اينكه لازم نيست هر بار قبل از استفاده آنها را بشوييد، خشك كنيد و سپس ورقه ورقه و استفاده كنيد، سرعت‌تان را در پخت غذاهاي خانگي بالاتر مي‌بريد.

  • خواص قارچ

بيشترين ارزش غذايي قارچ در رابطه با مقدار كيفيت پروتئين آن است. قارچ‌ها به لحاظ پروتئين در مقايسه با برخي مواد غذايي از قبيل گوشت، ماهي، تخم‌مرغ، پنير و نان در سطح بسيار پايين‌تري قرار دارند. به‌طور كلي قارچ به لحاظ ارزش غذايي، پروتئيني حد واسط بين پروتئين‌هاي گوشت و سبزيجات دارد. قابليت هضم پروتئين قارچ عامل مهمي در تنظيم رژيم غذايي براي افرادي كه اضافه وزن خطرناك دارند به شمار مي‌رود.

کد خبر 309720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha