وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحالی از ادامه حذف یارانه پردرآمدها در‌ماه جاری خبر داد که همچنان معمای شاخص حذف یارانه از سوی این وزارتخانه اعلام نشده است.

علي ربيعي در جمع خبرنگاران گفت: 20درصد كساني كه يارانه آنها حذف شده به موضوع حذف اعتراض داشتند اما 80درصد با اطلاعاتي كه در سامانه وجود داشت، اعتراضي به حذف از ليست دريافت‌كنندگان يارانه نداشتند. وي اظهار داشت: كندي حذف يارانه افراد به‌دليل دقت بالايي است كه در حذف اسامي به‌كار برده مي‌شود.

نبود پايگاه اطلاعاتي در اين زمينه مشكل اصلي بود كه هم‌اكنون اين اطلاعات بسامان شده است. براي اين كار از منابع اطلاعاتي 30پايگاه اطلاعاتي بهره‌گيري شده است. اين عضو كابينه ابراز اميدواري كرد «بتوانيم با حمايت مجلس به سقف قانوني درخصوص حذف‌شدگان از يارانه برسيم.»

ربيعي تأكيد كرد: حركت حذف حساب شده است تا خداي ناكرده حق كسي ضايع نشود اما اگر كندي مشاهده مي‌شود به اين دليل بوده كه زيرساخت‌ها آماده نبوده است. طبق گزارش ايرنا، از سال قبل حذف يارانه پردرآمدها آغاز شده است و براساس برنامه‌ها قرار است در سال‌جاري در مجموع 6ميليون و 500هزار نفر از ليست دريافت يارانه حذف شوند. طبق اعلام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اين رقم تاكنون به 2ميليون و يكصد هزار نفر رسيده است.

کد خبر 309406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha