همشهری آنلاین: سخنگوی دولت گفت: امیدواریم بتوانیم به نحوه شایسته و استفاده از همه ابزارهای رسمی و غیررسمی، فاجعه منا را پیگیری حقوقی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر نوبخت  در حاشیه آیین استقبال رسمی از نخستین گروه پیکر مطهر جانباختگان فاجعه منا که با حضور سران سه قوه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: ما این کار را پس از اینکه پیکر همه جانباختگان به کشور منتقل شد، حجاج عزیز به میهن بازگشتند و همچنین اتمام مناسک حج انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامی ابزارها از طریق رسمی و دیپلماتیک و روش های غیر رسمی و کشورهای دیگر برای تسهیل در رسیدگی به موضوع حجاج ایرانی جان باخته در فاجعه منا استفاده خواهد کرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه تاکنون توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر دست اندرکاران مربوطه برای انتقال پیکرهای حجاج اقدامات خوبی صورت گرفته است، تاکید کرد: مسایل حقوقی قربانیان این فاجعه را نیز دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی دولت یازدهم با اعلام تالم و تاثر دولت جمهوری اسلامی ایران از فاجعه منا خاطر نشان کرد: امروز استقبال با شکوهی که با حضور سران سه قوه و مقامات بلند پایه کشورمان انجام شد، نشانگر احترام وافر ملت بزرگ ایران به این قربانیان است.

نوبخت اظهار داشت: امیدواریم بعد از اینکه مرحله نخست انتقال پیکرهای پاک حجاج ایرانی و نیز انتقال مابقی حجاج به اتمام رسید، بتوانیم به نحو شایسته و با برخورداری از تمامی ابزارها موضوعات حقوقی این فاجعه را پیگری کنیم.

دوم مهرماه جاری مصادف با عید سعید قربان حدود 4 هزار و 700 زایر بیت الله الحرام که در حال عزیمت برای رمی جمرات بودند به علت انسداد مسیر توسط کارگزاران حج سعودی جان خود را از دست دادند.

465 نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، پیکر 104 نفر از آن ها با استقبال سران قوا، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، مقامات لشکری و کشوری صبح شنبه وارد فرودگاه مهرآباد شد.

کد خبر 309201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha