همشهری آنلاین: معاون شهرداری تهران با اشاره به آمادگی کامل شهرداری برای برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای جان باختگان فاجعه منا گفت: قطعه ۵۰ شهدا در بهشت زهرا (س) به این جان باختگان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در اين باره افزود: پیرو اوامر مقام معظم رهبری، از ابتدای وقوع فاجعه منا، ستادی در این راستا با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه های مرتبط کشور در شهرداری تهران تشکیل شد و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، قطعه 50 شهدا در بهشت زهرا (س) به جان باختگان فاجعه منا اختصاص یافت.

امرودی گفت: سازمان بهشت زهرا (س) در آماده باش کامل است و ناوگان حمل متوفی این سازمان نیز آمادگی خود را برای اعزام کاروان جان باختگان فاجعه منا به اقصی نقاط کشور اعلام کرده است.

وی افزود: سازمان بهشت زهرا (س) به صورت شبانه روزی و در مدت 48 ساعت، 350 تابوت را بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته و به عربستان ارسال کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به وضعیت جان باختگان فاجعه منا و احتمال شیوع بیماری، این تابوت ها به صورت گالوانیزه و دو جداره طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: شهرداری تهران آمادگی ارسال این تابوت ها را به سایر شهرستانها و نقاط کشور دارد.

امرودی با بیان اینکه قبور جان باختگان فاجعه منا در قطعه 50 شهدای بهشت زهرا (س) آماده سازی شده است، افزود: شهرداری تهران همواره در کنار مردم بوده و برای کمک به کاهش آلام و تالمات روحی خانواده های جان باختگان فاجعه منا در صدد آماده سازی فضای شهری بر آمده است.

وی گفت: با توجه به اعلام رسمی آیین تشییع پیکرهای جان باختگان فاجعه منا در روز یکشنبه (12 مهرماه) تبلیغات شهری با این موضوع در سطح شهر تهران انجام شده است.

امرودی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی آماده خدمت رسانی به شهروندان برای شرکت در مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان فاجعه منا است.

معاون شهرداری تهران خاطر نشان کرد: براین اساس شهرداران نواحی و محلات تهران موظفند در محل هایی که خانواده های جان باختگان فاجعه منا ساکن هستند حداکثر همکاری را با آنان برای برگزاری مراسم یابود داشته باشند.

وی یاد آور شد: سازمان های بهشت زهرا (س) زیبا سازی شهر تهران، شهرداری منطقه شش، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری و سایر معاونت های مرتبط شهرداری تهران در برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای جان باختگان فاجعه منا با سایر سازمان ها همکاری می کنند.

مراسم تشییع و یابود جان باختگان فاجعه منا روز یکشنبه 12 مهر ماه در تهران و سایر استان های کشور به طور همزمان برگزار می شود.

امسال 64 هزار زایر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که 465 تن از آنها در هنگام رمی جمرات به لحاظ بی کفایتی مسوولان عربستان جان خود را از دست دادند.

کد خبر 309200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha