همشهری آنلاین: یک روز پس از اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان پنجشنبه نهم مهر، بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان کلید خورد.

hamadan

بار دیگر پروانه‌های زرین به پرواز درآمده است تا پیام فرهنگ دوستی و هنر الوند نشینان را به گوش جهانیان برساند.

امروز تنها پس از گذشت یک روز از برگزاری موفق جشنواره بین المللی فیلم نوجوان در همدان بار دیگر همدان میزبان هنرمندان عرصه تئاتر کشور است.

افتتاحیه جشنواره تئاتر در شهربازی رنگین کمان با حضور پنج هزار میهمان برگزار خواهد شد.

در این آیین مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندانی چون رضا بابک، شاه محمدلو، پرستو گلستانی، قطب الدین صادقی، مرضیه برومند، داوران جشنواره و بسیاری از هنرمندان به نام کشور حضور خواهند داشت.

جشنواره تئاتر با حضور هشت کشور خارجی و 48 تئاتر برگزیده ایرانی و خارجی در بخش های مختلف صحنه ای و خیابانی برگزار می شود.

اجرای نمایش های این جشنواره که از 9 مهرماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت در سه سالن اصلی، پلاتو و سالن استاد نصراالله عبادی، مجتمع شهید آوینی با دو سالن اصلی و تئاتر شهر، تالار فجر، سالن ارشاد و کانون مهدیه، میزبان هنرمندان و مخاطبان تئاتر خردسال، کودک و نوجوان خواهند بود.

در بخش خیابانی نیز شهربازی رنگین کمان، پارک کودک و محوطه سالن آوینی میزبان خانواده‌ها می‌شود.

البته در این جشنواره همانند دوره های پیش کارگاه هایی با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سینما کانون برگزار خواهد شد. نمایش هایی که قرار است از امروز تا 14 مهرماه در شهر همدان و هشت شهرستان استان برگزار شود، هر روز صبح ها در یک سانس و بعدازظهرها در دو سانس به روی سن خواهند رفت و نمایش های خیابانی در شهربازی رنگین کمان، پارک کودک و محوطه مجتمعع اوینی طبق برنامه اجرا خواهد شد.

در این دوره از جشنواره داوری بخش مسابقه تئاتر نوجوان به «رضا بابک» هنرمند شناخته شده و پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون، «حسین محب اهری» بازیگر پیشکسوت و فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان و «عباس جهانگیریان» نویسنده پیشکسوت تئاتر که در دوره نوزدهم جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت سپرده شده است.

همچنین «بهرام شاه محمدلو» بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون که در دوره بیستم جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت و «مسلم قاسمی» پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان که در جشن اردیبهشت تئاتر توسط انجمن تئاتر کودک و نوجوان تجلیل شد، در کنار «پرستو گلستانی» بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما و تلویزیون آثار مسابقه کودک را ارزیابی خواهند کرد.

«علی اکبر قاضی نظام» نویسنده و استاد دانشگاه و دبیر سه دوره رپرتوار تئاتر کودک و نوجوان در کنار «مجتبی مهدی» نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر کودک و نوجوان و «مجید امرایی» کارگردان و مدرس دانشگاه و فعال تئاتر خیابانی، نیز داوران بخش تئاتر خیابانی این جشنواره هستند.

بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 9 تا 14 مهرماه به دبیری شهرام کرمی در همدان در حال برگزاری است.

کد خبر 309063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha