دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

نرخ تورم در پایان تابستان امسال بنابر اعلام بانک مرکزی به ۱۵.۱ درصد رسید و فاصله نرخ تورم بانک مرکزی با مرکز آمار ایران هم ۱.۵ درصد برآورد شده است.

بانک

2روز پيش مركز آمار ايران خبر داد كه تورم در پايان تابستان 13.6درصد شده است. برآوردهاي بانك مركزي نشان مي‌دهد كه روند كاهش نرخ تورم به سختي در 6‌ماهه نخست امسال ادامه يافته به‌گونه‌اي كه اين شاخص نسبت به پايان سال گذشته تنها نيم درصد كمتر شده است. تورم نقطه به نقطه هم نشان از آن دارد كه در پايان شهريور اين شاخص با 9دهم درصد كاهش نسبت به مردادماه به 11.7درصد رسيده است.

برخورد نرخ تورم به هسته سخت حكايت از دشواري دولت و بانك مركزي براي كاهش بيشتر نرخ تورم در 6‌ماهه پاياني امسال دارد، البته مقامات اقتصادي دولت و بانك مركزي وعده داده‌اند كه نرخ تورم را در سال 1396به زير 10درصد برسانند. به گزارش همشهري، ميانگين نرخ تورم در حالي طي 6‌ماه تنها نيم درصد كم شده كه در سال گذشته بانك مركزي موفق شده بود نرخ تورم را حدود 10درصد كاهش دهد. چالش پيش‌روي دولت و بانك مركزي براي كاهش دست‌كم 6درصدي نرخ تورم در 18‌ماه آينده اين است كه ادامه سياست‌هاي پولي شديد انقباضي ممكن است رشد اقتصادي ايران را مختل كند و بر نرخ بيكاري بيفزايد.

کد خبر 308664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha