چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

سید مجید تفرشی خامنه: تداوم صف آرایی ۲ طرز تفکر افراطی و متباین یعنی مدعیان شناسایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ظرفیت فتح‌المبینی بی‌بدیل و مدعیان ماهیت مطلق استثماری دستاورد فوق، ضمن اشتراک در اولویت بخشی به منافع شخصی و جناحی در مقابل منافع ملی، ماحصلی جز تضعیف امنیت ملی کشورمان به همراه نخواهد داشت.

برجام

مفروض قراردادن كلام چرچيل در هوشمندي و نه تصادفي بودن وقايع عالم سياست از يك سو و اولويت بخشي هيأت حاكمه آمريكا به گزينه مذاكره و تبادل امتياز در قضيه هسته‌اي به جاي جنگ و تحميل اراده از سوي ديگر، مؤيد توان و ظرفيت فوق‌العاده ملت ونظام جمهوري اسلامي در برابر زياده خواهي اصلي‌ترين سردمدار نظام سلطه خصوصاً در كارزار جنگ نرم است.

موافقتنامه برجام در قالب ادبياتي سيال و قابل تفسير مترصد جولان در عرصه سياست خارجي و داخلي كشورمان حداقل براي 2 دهه آتي است. نگارنده ضمن يادآوري نسبي فرايند اجرايي كليه مصوبات و توافقات بين‌المللي و مستثني نبودن موافقتنامه پر اما و اگر برجام از اين قاعده، معتقد است ايران به پشتوانه قدرت ملي و منطقه‌اي فزاينده خود و حمايت ده‌ها كشور جهان ازجمله اعضاي جنبش غيرمتعهد بايد در مهندسي سازوكارهاي همكاري با كشورهاي جهان ازجمله اعضاي 1+5 استراتژي تغيير رفتار حريفان و تنظيم دامنه همكاري‌ها در حوزه‌هايي فراتر و حساس‌تر از خط قرمزهاي فرضي برجام را در پيش گيرد تا زمينه مناسب براي بي‌اعتباري سناريوي تطويل تحريم‌هاي ظالمانه به هر بهانه ممكن در آينده، فراهم شود. فراموش نكنيم كوبا با وجود گذشت بيش از 6دهه كماكان درگير تحريم‌هاست.

يكي از شاخص‌هاي بي‌اعتباري برجام تحقق سرمايه‌گذاري صدها ميليارد دلاري كشورهاي غربي خصوصا 1+5 در حوزه صنايع مادر و اشتغال‌زاي كشورمان در طول سال‌هاي‌گذار موافقتنامه است. طبيعتا تلاش غرب براي تداوم صادرات صنايع مصرفي و كالاهاي لوكس ذيل شعار رفع تحريم‌ها هزينه‌زا بوده و در پايان ضرب الاجل برجام، علاوه بر وابستگي بيشتر كشورمان به منافع و كمك‌هاي خارجي موجب تداوم تحريم‌ها به بهانه‌هاي مختلف و نهايتا تضعيف امنيت ملي كشورمان خواهد شد. در مقطع كنوني عقلاي جمهوري اسلامي ايران خصوصاً مذاكره‌كنندگان سابق پيش از مچ‌گيري و فعاليت‌هاي تبليغاتي و به تأسي از ملت بزرگ و انقلابي ايران بايد انرژي خود را صرف همدلي، همزباني و هم‌افزايي نمايند. ادعاهاي مطروحه از تريبون رسانه ملي، نه مصداق تقوا و خويشتن‌داري بلكه نماد بي‌تدبيري و هدايت غيرحرفه‌اي مذاكرات هسته‌اي در چارچوب كلان آن است. نه ديروز نه امروز و نه فردا هيچ‌كس موظف و محكوم به سكوت نبوده و ذيل خطوط كلي و ترسيم شده از سوي رهبري نظام و نقشه راه كليه عناصر تأثير‌گذار با اعتماد به وعده‌هاي الهي مكلف به حفظ و تقويت ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و در يك كلام استفاده بهينه از هر فرصتي «از جمله موافقتنامه برجام» در تحكيم امنيت ملي و زيرساخت‌هاي نظام انقلاب اسلامي هستند.

کد خبر 308254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha