سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

امین حیایی: در همه این سال‌هایی که در سینما و تلویزیون فعالیت داشته‌ام، از لطف و محبت مردم برخوردار بوده‌ام.

امین حیایی

به گمانم براي يك هنرمند هيچ موهبتي ارزشمندتر از اين نيست كه مردم دوستش داشته باشند.فكر مي‌كنم مردم باصفاي ما خيلي باهوش هستند و بي‌جهت به چهره‌هاي هنري، ورزشي و... مدال نمي‌دهند.

خوشحالم كه به سهم خودم توانسته‌ام در مقاطعي دل اين مردم را شاد كنم. شادكردن مردم را فضيلت مي‌دانم و هميشه بهترين بازخوردها را از مخاطب دريافت كرده‌ام. حضورم هم در برنامه خندوانه و استندآپ كمدي هم در اين راستا بود كه دل مردم را شاد كنم. رقابتي بودن استندآپ كمدي را هم در نهايت يك بازي جذاب و مهيج مي‌دانم كه قرار است حال مردم را خوب كند. در يك فضاي رقابتي- رفاقتي هر هنرمندي با سبك كار خودش مي‌كوشد رضايت مخاطب را جلب كند. كلا هر كس كار خودش را انجام مي‌دهد و در نهايت اين مردم هستند كه قضاوت مي‌كنند. حضور من در استند‌آپ كمدي بيشتر با اين هدف صورت گرفت كه تجربه‌اي تازه انجام دهم. چنين كاري را تا حالا انجام نداده بودم و دوست داشتم ببينم مي‌توانم چنين اجراي صحنه‌اي را انجام دهم. من بازيگر هستم و هميشه براساس فيلمنامه كار مي‌كنم. البته با اجازه كارگردان، هر جا و به اقتضاي نقش و موقعيت صحنه ممكن است چيزي را به‌كار اضافه كنم. در نهايت اما ما در سينما، تلويزيون و تئاتر بر اساس متن كار مي‌كنيم.

در استندآپ كمدي، كمدين بايد طراحي شوخي داشته باشد كه من در اجراي اولم صرفا براساس بداهه‌پردازي پيش رفتم. در اجراي دوم اما سعي كردم به تعريف استندآپ كمدي نزديك شوم. همه‌‌چيز برايم در حد تجربه‌اي لذتبخش بود و اينكه مردم را هم در اين لذت شريك كنم. اينكه عده‌اي در فضاي مجازي اين مسابقه مفرح و دوستانه را كه قرار بوده مردم را شاد كند به حاشيه مي‌كشانند، اصلا جالب نيست. هيچ وقت اهل دسته‌بندي و جناح‌بازي‌ها نبوده‌ام. هميشه به كارم فكر كرده‌ام و اينكه مردم كه داوران اصلي هستند، از حاصل كار رضايت داشته باشند. به گمانم يكي از دلايل لطف مردم به من اين بوده كه مي‌دانستند امين حيايي ظاهر و باطنش يكي است. اهل ادا و تظاهر نيست و نمي‌خواهد سر مخاطب كلاه بگذارد. از همان ابتداي ورودم به حرفه بازيگري بنا را بر اين گذاشتم كه از حاشيه پرهيز كنم و به گمانم تاكنون نيز بر اين عهد پايبند بوده‌ام. به خندوانه آمدم تا مخاطبي كه خستگي يك روز دشوار را با برنامه رامبد در مي‌كند، شاد كنم. اينكه عده‌اي مي‌خواهند قاعده بازي را به هم بزنند و فضا را مشوش كنند نكته تأسف برانگيزي است. موضوع خيلي ساده‌تر از اين حرف‌هاست. هنرمندي كه مخاطب برايش اهميت دارد و طعم محبت مردم را چشيده، سعي مي‌كند با كارش پاسخگوي اين لطف باشد. استند‌آپ كمدي قرار بوده خنده بر لب مردم بياورد و دل‌ها را به هم نزديك كند. اگر قرار است عده‌اي دنبال حاشيه و جنجال بروند، شخصا ترجيح مي‌دهم در چنين فضايي حضور نداشته باشم.

کد خبر 308127

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha