سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی در یک اقدام خارج از هر نوع عرف دیپلماتیک و بین المللی نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را به ترور تهدید کرد.

تزاهی هانگبی رئیس کمیته دفاعی و امور خارجه پارلمان اسرائیل اعلام کرد: اسرائیل معتقد است که اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین و رهبر سیاسی گروه حماس، هنوز در حملات برنامه ریزی شده علیه اسرائیل مشارکت نکرده است اما اگر هنیه به شاخه های نظامی حماس دستور انجام حملات علیه اسرائیل را

امیر پرتز وزیر جنگ اسرائیل نیز گفت هنیه می تواند هدف ترور قرار گیرد.وی همچنین با این ادعا که کشتار غیر نظامیان فلسطینی در ساحل غزه احتمالا بر اثر مسایل داخلی فلسطینیان بوده، نه شلیک توپخانه ای اسرائیل، پیشنهاد افزایش حملات در نوار غزه را رد کرد، اما به مقامات امنیتی و نظامی  اسرائیل دستور داد آماده انجام اقداماتی علیه تمامی فلسطینیان درگیر در حملات راکتی باشند.

در پی فشار فزاینده افکار عمومی از جنایت تل آویو در مسائل غزه پرتز مدعی شد: کشتار هفت غیر نظامی فلسطینی در ساحل غزه احتمالا بر اثر مسایل داخلی فلسطین روی داده نه شلیک توپخانه ای اسرائیل.

وی همچنین کمیته تحقیقی را برای روشن شدن جریان به شهادت رسیدن این فلسطینیان تعیین کرده است.

وی با اشاره به یافته های اولیه این کمیته تحقیق به کابینه گفت: زمان وقوع انفجار در این منطقه با زمان پرتاب گلوله از توپخانه ارتش اسرائیل متفاوت است.

سازمان های امنیتی اسرائیل تهدیدهای گروه های فلسطینی در انتقام گیری از خون قربانیان اخیر در غزه را کاملاً جدی می دانند و بیش از نود گزارش هشداردهنده مبنی بر تلاش این گروه ها برای اجرای عملیات وجود دارد.

در چارچوب این آماده باش تدابیر امنیتی ویژه از جمله در مناطق صهیونیست نشین پرجمعیت اتخاذ شده است. اما علیرغم این تدابیر دیروز مبارزان فلسطینی بار دیگر شهرک های صهیونیست نشین اراضی اشغالی سال 1948 را از نوار غزه هدف چند موشک قرار دادند.منابع صهیونیستی به سقوط بیش از دوازده موشک در شهرکهای صهیونیست نشین از جمله سدیروت اعتراف کردند.

شهرک نشینان ساکن سدیروت دیروز تجمع اعتراض آمیز به ناتوانی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از عملیات موشکی مستمر برپا کردند.

توافق عباس و هنیه برای ادامه گفت و گوهای ملی

محمود عباس و اسماعیل هنیه توافق کردند گفت وگوهای ملی را براساس سند زندانیان ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، این توافق در دومین نشست میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین، طی 24 ساعت، حاصل شد.

سعید صیام، وزیر داخلی( کشور) فلسطین، پس از این نشست به خبرنگاران گفت: توافق شده است که عباس امشب ( دوشنبه شب) در غزه با رهبران حماس و جهاد اسلامی و هم چنین نمایندگان کمیته پیگیری که مسئول گفت وگوی ملی است، دیدار کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دو طرف با برگزاری همه پرسی در خصوص این سند موافقت کردند، گفت: ما درباره همه پرسی گفت وگو نکردیم، چرا که ما موضعمان را در این باره اعلام کرده ایم. آنچه که ما در باره اش صحبت کردیم، ادامه مذاکرات است، چرا که عرصه سیاسی فلسطین به اندازه کافی برای انجام گفت وگو و دستیابی به مصالحه گسترده است.

کد خبر 308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز