دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

رقابتی که قرار بود صرفا تلاش برای یافتن برترین خنداننده تلویزیونی ایران باشد و تا نیمه‌های راه بدون جنجال پیش رفته بود، ناگهان با یک اظهارنظرسیاسی در اینستاگرام به نفع یکی از کمدین‌های حاضر در «خندوانه»و پیش کشاندن سوابق سیاسی این دو به تلاشی عجیب و غریب برای رأی آوردن کمدین مورد نظر در مقابل دیگری شد.

امین حیایی

به گزارش همشهري، امين حيايي و اميرمهدي ژوله كه به‌ترتيب با كسب بيشترين آراي مردم وارد مرحله دوم مسابقه تلويزيوني «خنداننده برتر» شده بودندحالا درحالي وارد آخرين روز رقابت پاياپاي و نفسگير خود مي‌شوند كه هر دو نفر آشكارا از وضعيت موجود ناخشنودند. نكته جالب اينكه با وجود اين دوپينگ سياسي آراي اين دو 50 - 50 و در كنار هم رشد مي‌كند.

  • رأي‌دادن بدون ديدن

ماجراي رقابت ميان ژوله و حيايي وقتي جدي شد كه چند ساعت مانده به پخش مسابقه، يكي از دوستان ژوله و بلافاصله پس از او چندتن از ديگر دوستان و حاميان او در فضاي مجازي رقيب او حيايي را به اتهام بازي‌كردن در فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» حسابي نواختند و از دوستانشان خواستند براي «گذشته» حيايي هم كه شده، به ژوله رأي بدهند.برخي از اين پست‌ها گرچه ساعتي بعد توسط خود آنها حذف شدند. اما تأثير خود را گذاشتند و جامعه فعالان فضاي مجازي را به سمت دادن رأي سياسي بدون درنظر گرفتن توانايي‌هاي 2هنرمند حاضر در خندوانه سوق دادند.

  • اوج‌گيري دعوا در فضاي مجازي

همزمان برخي چهره‌هاي سياسي همچون محمدعلي ابطحي و ابراهيم اصغرزاده و هم‌طيف‌هاي آنان و بلافاصله پس از او چند نفر از ديگر دوستان و حاميان او هم به هواداري ژوله به ميدان آمدند و در اقدامي شگفت‌انگيز از طرفداران خود خواستند از بغض حيايي هم كه شده، به ژوله رأي بدهند! طبيعي بود با آغاز ياركشي در فضاي مجازي، دوستداران حيايي هم بيكار ننشينند و به هواخواهي او وارد گود شوند. از سوي ديگر، يك اظهارنظر بامزه از ژوله درباره خواننده‌هاي زيرزميني پاي 2خواننده را به ماجرا باز كرد و يكي از آنها، با ادبياتي نه‌چندان پسنديده از خجالت ژوله درآمد!

  • كمي مهربان‌تر با هم

طرفين ماجرا يك روز پس از اوج‌گرفتن دعواها به ميدان آمدند و با اشاره به روابط خوب ميان خود، خواستار پرهيز از توهين به رقيب و دست زدن به اقدام‌هاي هيجاني شدند. ژوله در چند گفت‌وگوي رسانه‌اي و نوشتن در فضاي مجازي چنين اظهارنظر كرد: اگر يكي را دوست داريم، لازم نيست به آن يكي فحش بدهيم؛ اگر افكار و عقايد يك نفر با ما همخوان است، به معني مزدور بودن آن يكي نيست. كمي با هم مهربان‌تر باشيم...

  • فقط براي شادي مردم

حيايي هم كه ظاهرا در اعتراض به فضاي موجود حتي تهديد به كناره‌گيري از رقابت در خندوانه كرده، در يادداشتي چنين نوشت: به‌عنوان بازيگري كه سال‌ها در سينما و تلويزيون مهمان چشم‌هاي شما بودم، فقط و فقط براي شادي مردم كشورم در جايگاه خنداننده ايستاده‌ام نه هيچ‌چيز ديگر. و مهم‌ترين اصل به‌نظر من دوستي، صلح و شادي مردم ايران است. خواهش مي‌كنم از هرگونه بي‌احترامي بپرهيزيم و تلاش كنيم مهر را به چشم‌هاي هم هديه كنيم.

  • پرهيز از قضاوت عجولانه

روز گذشته يكي از اولين كساني كه پيشنهاد برخورد سياسي با امين حيايي را داده بود، با اشاره به پست جنجالي خود در حمايت از ژوله نوشت: با امين حيايي همين يك‌ماه پيش در استخر آب‌بازي مي‌كرديم و با امير ژوله هر روز حشر و نشر داريم. از نگاه من نه امير حق است نه امين باطل! اگر انفجار خبري رسانه‌هاي مجازي را جدي‌تر مي‌گرفتم، مثل هميشه دقيق‌تر و ظريف‌تر حرفم را بيان مي‌كردم اما متأسفانه مثل طرفدارهاي دوآتشه فوتبال، چشمم را بستم و از تيمم حمايت كردم... من ناخواسته حيطه و حريم طنز و هنر را به سياست آلودم و حيف كه رأيم را به ژوله دادم و ديگر نمي‌شود، وگرنه به امين رأي مي‌دادم تا بگويم داستان آنقدرها جدي نيست. به اميد اينكه هيچ‌كس كسي را عجولانه قضاوت نكند...

  • صعود همزمان امين و امير به مرحله بعد

با وجود گذشتن حدود 48ساعت از لحظه آغاز رأي‌گيري براي انتخاب يك نفر از ميان حيايي و ژوله، اين رقابت هيجان‌انگيز و نفسگير شانه به شانه پيش مي‌رود و عدد مقابل نام هر يك از آنها همچنان 50درصد را نشان مي‌دهد. شايد بد نباشد گردانندگان خندوانه براي شادي دل مردم و احترام به رأي ميليوني مخاطبان، هر دوگزينه را راهي مرحله بعد كنند و قلم قرمز روي گزينه‌اي بكشند كه به اعتراف خودش، با دست‌هاي خالي و صرفا براي احترام به مردم(!) به خندوانه آمده بود و البته با همين حرف‌ها، رأي 70درصدي مردم را از آن خود كرد. حضور امين حيايي و اميرمهدي ژوله در مرحله بعدي رقابت خنداننده برتر، عين عدالت است.

کد خبر 307943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha