جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

«قاتل یکی از بستگانم به نام مسعود است که به‌خاطر سندی که برایم گرو گذاشته بود، من و یکی از فامیل‌هایم را کشت و ماشینم را سرقت کرد» این آخرین جمله مرد ۴۲ساله‌ای بود که به‌علت اصابت گلوله به سر و پاهایش قربانی جنایتی انتقام‌جویانه شد.

متهم

ماجراي اين جنايت به اواخر تيرماه سال‌جاري برمي‌گردد. روز حادثه وقتي رهگذران صداي شليك‌هاي گلوله‌ حوالي تفرجگاه قلعه‌سنگ در خرم آباد را شنيدند به سمت آنجا رفتند. آنها با پيكرخونين مرد ميانسالي روبه‌رو شدند كه وسط جاده افتاده بود. او با ديدن جمعيتي كه براي كمك به وي نزديك شده بودند قاتلش را لو داد و توانست به سختي چند جمله بگويد.

وي گفت كه يكي از بستگانش به نام مسعود به‌خاطر ضمانت و سندي كه برايش در دادگاه گرو گذاشته بود او و يكي از فاميل‌هايش به نام بهروز را كشته است. او اين جمله را گفت و از حال رفت. كمي آن‌طرف‌تر نيز مرد ميانسال ديگري غرق در خون نزديك تفرجگاه افتاده بود كه با شليك گلوله زخمي شده بود. در چنين شرايطي موضوع به پليس و اورژانس گزارش شد و آنها در محل حادثه حضور يافتند. بررسي‌ها نشان مي‌داد مردي كه وسط جاده افتاده و قاتلش را لو داده بود به كام مرگ رفته است اما ديگري هنوز زنده بود كه به بيمارستان انتقال يافت.

  • شروع تحقيقات

تيمي از كارآگاهان با دستور سرهنگ دالوند رئيس پليس آگاهي استان لرستان تحقيقات خود را در اين پرونده آغاز كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد قرباني كامران نام داشته كه پس از قتل، ‌خودروي پژو 405وي نيز به سرقت رفته بود كه مشخصات ماشين وي در اختيار همه واحدهاي گشتي قرار گرفت. از سويي جست‌و‌جو براي شناسايي و دستگيري قاتلي كه مقتول نام او را پيش از مرگش لو‌داده بود شروع شد.

هنوز چند ساعتي از شروع تحقيقات نگذشته بود كه خبر رسيد بهروز، مرد ديگري كه با شليك گلوله مجروح شده بود به‌علت شدت جراحات روي تخت بيمارستان جان باخته است. بدين‌ترتيب مأموران دست به‌كار شدند تا هرچه زودتر عامل 2‌جنايت را دستگير كنند. او اما پس از حادثه خانه خود را تخليه كرده و فراري شده بود.

  • دستگيري

15روز بعد از جنايت مسئول يكي از پاركينگ‌هاي شهر خرم‌آباد با پليس تماس گرفت و اعلام كرد كه فردي چند روز پيش، يك خودروي پژو 405 را به پاركينگ سپرده و رفته است. از آنجا كه موضوع مشكوك به‌نظر مي‌رسيد صاحب پاركينگ تصميم گرفت تا پليس را در جريان قرار دهد. اين تماس كافي بود تا تيم تحقيق راهي آنجا شود كه در بررسي تصاوير دوربين مداربسته چهره مسعود قاتل فراري به‌دست آمد.

او با هويت جعلي خودروي مقتول را به پاركينگ سپرده و گريخته بود. در چنين شرايطي كارآگاهان جنايي به اقدامات اطلاعاتي دست زدند تا اينكه ردپاي عامل جنايت را در كرج به‌دست آوردند. اين سرنخ كافي بود تا هفته گذشته تيم تحقيق با نيابت قضايي راهي كرج شوند و قاتل فراري را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كنند.

  • دعوت به تفريح مرگبار

متهم بعد از دستگيري چاره‌اي جز اقرار نديد و درخصوص جزئيات ماجرا چنين گفت: كامران و بهروز (مقتولان) هردو از بستگانم بودند اما اختلاف من با كامران بود و بهروز ناخواسته به قتل رسيد. وي ادامه داد: كامران پيش از اين به زندان افتاد و من براي آزادي او سندي گرو گذاشتم. قرار بود مدتي بعد سندم را آزاد كند اما زير قولش زد.

بارها از او خواستم كه سندي كه براي ضمانت او گذاشته بودم را آزاد كند اما هربار طفره مي‌رفت تا اينكه روز حادثه همراه بهروز و كامران به تفرجگاه قلعه‌سنگ رفتيم. درواقع پيشنهاد من بود كه براي تفريح و خوشگذراني به قلعه‌سنگ برويم. در بين راه با كامران صحبت كردم اما باز هم همان حرف‌هاي تكراري را زد.

از آنجا كه مي‌دانستم مقتول در صندوق عقب ماشينش اسلحه دارد از قبل تصميم گرفتم اگر او بازهم طفره برود و حاضر نشود سندم را آزاد كند با اسلحه تهديدش كنم تا شايد نظرش تغيير كند. حتي به بهروز هم گفتم كه فقط قصد تهديد دارم. براي همين در بين راه از مقتول كه پشت فرمان بود خواستم تا توقف كند.

پس از آن من و بهروز از ماشين پياده شديم و من به سرعت اسلحه را از صندوق عقب برداشتم. مي‌خواستم آن را به سمت كامران نشانه بگيرم و تهديدش كنم كه ناگهان گلوله‌اي شليك شد و به بهروز برخورد كرد. خيلي ترسيدم چون اصلا نمي‌خواستم به بهروز آسيبي برسانم. همزمان، كامران كه به‌شدت وحشت كرده بود از ماشين پياده شد و به سمت جاده فرار كرد. من هم 2 گلوله به سمتش شليك كردم كه به پا و سرش برخورد كرد. پس از آن سوار ماشينش شدم و فرار كردم. به‌گزارش همشهري، هم‌اكنون اين متهم در‌اختيار مأموران پليس آگاهي لرستان قرار گرفته و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

کد خبر 307653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha