همشهری آنلاین: ارزش یورو در حالی که سرمایه گذاران بازار با بی‌صبری منتظر اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش احتمالی نرخ سود هستند، روز پنجشنبه در بازار توکیو در برابر دلار اندکی افزایش یافت.

حدود ساعت شش به وقت گرینویچ در بازار توکیو، هر واحد پول مشترک اروپا 1.1290 دلار فروخته شد در حالی که روز چهارشنبه ساعت بیست و یک هر یورو 1.1285 دلار داد و ستد شده بود.

ارزش یورو هفته گذشته نیز تحت تاثیر گمانه زنی‌ها و تردیدهای مربوط به تصمیماتی که کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ سود اتخاذ خواهد کرد، افزایش یافته بود.

روز پنجشنبه ارزش یورو در برابر ین نیز افزایش یافت. هر یورو که چهارشنبه شب 136.44 ین داد و ستد شده بود روز پنجشنبه در بازار توکیو 136.11 ین فروخته شد.

ارزش دلار نیز در برابر ین ژاپن افزایش یافته و هر یورو از 120.61 ین در چهارشنبه شب به 120.85 ین در روز پنجشنبه رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، اعضای کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه نشستی دو روزه را آغاز کرده اند که توجه همه فعالان و سرمایه گذاران بازارهای بین المللی را به خود جلب کرده است چرا که بانک مرکزی آمریکا در نه سال گذشته هیچگاه این اندازه متمایل به افزایش نرخ سود نبوده است. نرخ سود بانک مرکزی آمریکا از سال دو هزار و هشت به این طرف تقریبا صفر بوده است. این نهاد ساعت هجده به وقت گرینویچ در پایان نشست خود اعلام خواهد کرد که آیا عادی سازی سیاست پولی خود را آغاز خواهد کرد یا خیر. اگر بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را به حالت عادی بازگرداند، این اقدام جذابیت دلار را برای سرمایه گذاران و معامله گران بازار افزایش خواهد داد. در حال حاضر فعالان و سرمایه گذاران توجه خود را به ارزهای معتبر دیگر به ویژه ین ژاپن که پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی این کشور در برابر یورو و دلار تقویت شده است، معطوف کرده‌اند.

جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، اعلام کرده که این نهاد مایل است نرخ سود را که از زمان بحران مالی در سال دو هزار و هشت تقریبا در حد صفر حفظ شده است، در سال جاری افزایش دهد.

کد خبر 307576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha