چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

پیدا کردن یک کتاب مناسب در میان انبوه کتاب‌هایی که وارد بازار می‌شوند شبیه یافتن سوزن در انبار کاه است.

 در 3هفته آخر شهريور كه آرام آرام ناشران تخصصي و غيرتخصصي، چاپ كتاب‌هاي آموزشي را آغاز كرده‌اند، 3هزار و 240كتاب تاليف شده است. به گزارش همشهري و براساس آمار خانه كتاب، 852 عنوان كتاب ترجمه از نخستين روز آخرين‌ماه تابستان وارد پيشخوان كتابفروشي‌ها شده كه سهم كودكان و نوجوانان از اين تعداد، 525عنوان بوده است.

با توجه به معرفي دوكتاب «يك عاشقانه آرام» و «جام جهاني در جواديه» در برنامه تلويزيوني «خندوانه»، برخي كتابفروشي‌ها همچنان از فروش خوب اين كتاب‌ها مي‌گويند؛ هر چند روند استقبال مردم به‌تدريج نزولي مي‌شود. با توجه به چاپ بيش از 3هزار كتاب تاليفي در 3هفته اول شهريور، به‌نظر مي‌رسد كتاب‌هاي تجديد چاپي بيشتر مشتري دارند، ضمن اينكه بيشترين فروش شهر كتاب از آن كتاب‌هاي ترجمه است.

«عاشقانه‌هاي تورگنيف» اثر ايوان سرگيويچ تورگينف با ترجمه بابك شهاب، جزو پرمخاطب‌ترين كتاب‌هاي شهر كتاب در حوزه ادبيات بزرگسال بوده و بعد از آن 4كتاب «ديروز» آگوتا كريستف با ترجمه اصغر نوري و «زنگبار يا دليل آخر» آلفرد آندرش و «قرن روشنفكري» آلخو كارپانتيه نويسنده كوبايي هر دوبا ترجمه سروش حبيبي از پرفروش‌هاي شهريور هستند. «پياله‌اي چاي بنوش» مجموعه داستان علي كرمي هم اين روزها مخاطب خود را در شهر كتاب دارد.

نشر افراز اما با چاپ كتاب‌هاي جديد، مخاطبان را با آثار جديد آشنا كرده است. «كمد دوران كودكي» نوشته پاتريك موديانو، برنده جايزه نوبل ادبيات ۲۰۱۴، اين روزها در صدر فروش اين انتشاراتي قرار دارد. «زماني كه يك اثر هنري بودم» نوشته اريك امانوئل اشميت با ترجمه مشترك فرامرز ويسي و آسيه حيدري، «مرد بالشي»، «خيابان بوتيك‌هاي خاموش» و مجموعه شهر «اي تاريخ ما را به ياد داشته باش» از ديگر پرفروش‌هاي نشر افراز هستند. نشر ماهي هم مثل ‌ماه گذشته 2كتاب «شب‌هاي روشن» و «مزرعه حيوانات» را در صدر فروش دارد و «يادداشت‌هاي يك پزشك جوان» و «قلب سگي» ميخائيل بولگاكف با ترجمه آبتين گلكار هم خوب مي‌فروشند.

«دوست بازيافته» فرد اولمن با ترجمه مهدي سحابي هم در اين انتشاراتي پرفروش است. «ما ايرانيان»، «چقدر ما خوبيم»، «فرار از اردوگاه14»، «معناي زندگي»، «صد سال تنهايي» و «فلسفه زندگي» از ديگر كتاب‌هاي مورد توجه مخاطبان كتابفروشي‌ها بوده و «اين قرن»، «يك اندوه گذرا»، «خشونت و انديشه‌هايي درباره سياست و انقلاب»، «اسرارالآيات» و كتاب‌هاي «من» و «فلسفه ترس» از مجموعه هنر و تجربه انتشارات گمان را هم مي‌توان در اين فهرست قرار داد.

کد خبر 307419

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha