همشهری آنلاین: حداد عادل مهمان آخرین برنامه پخش شده خندوانه بود. این برنامه با نکات جالبی همراه بود که گزارشی از این برنامه در زیر منتشر شده است.

حداد عادل در خندوانه

برنامه‌ «خندوانه» به مناسبت «روز ازدواج» میزبان زوج‌هایی شد که مراسم عقدشان را در این برنامه برگزار کردند. رامبد جوان در ابتدای این برنامه اعلام کرد که ما میزبان زوج‌هایی هستیم که امشب مراسم عروسی آن‌ها برگزار می‌شود.

در ادامه‌ این برنامه غلامعلی حداد عادل به‌جمع میهمانان برنامه پیوست و گفت که نخستین وظیفه‌ من تشکر از شماست که این برنامه را برای خنداندن مردم تولید کردید و به‌دور از شوخی‌های رایج این روزها که رکیک هستند، برنامه‌ خوبی را تولید کرده‌اید و توانسته‌اید در این زمینه دست به فرهنگسازی بزنید.

حداد عادل که رئیس فرهنگستان زبان فارسی است از نام این برنامه هم تعریف کرد و گفت که هم عنوان خوبی است و هم آهنگین است.

  • روایت حداد عادل از شوخی‌هایی که با مقام معظم رهبری کرده‌است

غلامعلی حداد عادل که مهمان برنامه‌ی «خندوانه» بود در بخشی از صحبت‌هایش روایت شوخی‌هایی که با رهبر معظم انقلاب کرده را بازگو کرد و از شوخ طبعی ایشان تعریف کرد.

او پس از اشاره‌ رامبد جوان به نسبت فامیلی‌اش با مقام معظم رهبری گفت من یکبار به شوخی خدمت آقا عرض کردم که من خودم را این‌طرف و ان‌طرف، این‌گونه معرفی می‌کنم و می‌گویم: «من پدر بزرگ نوه‌های مقام معظم رهبری هستم.»

حداد عادل از شوخ طبعی مقام معظم رهبری هم تعریف و تمجید کرد و گفت: «از زمانی که حضرت آقا رئیس جمهور بودند، من در مورد کتاب‌های درسی و تالیف آن با ایشان مشورت می‌کردم. چون حضرت آقا شب‌ها به درس و مشق فرزندانشان رسیدگی می‌کردند، با وجود مشغله‌ فراوان، دیکته می‌گفتند برای فرزندانشان و در جریان کتاب‌های درسی بودند که ما تالیف می‌کردیم.»

او ادامه داد: «یک‌بار درباره‌ یک شعر بحث درگرفت که در کتاب درسی دوم دبستان باشد یا نباشد، من هم گفتم که کتاب را می‌برم خدمت حضرت آقا و از ایشان می‌پرسم که ببینیم نظرشان چیست؟ مقام معظم رهبری روزهای دوشنبه جلسه عمومی دارند، من هم روز دوشنبه خدمت ایشان رسیدم و کتاب فارسی دوم ابتدایی را دادم خدمت آقا، یک روحانی که دوست ما بود، حضور داشت، این دوست روحانی ما به شوخی گفت که آقای حداد برای حضرت آقا کتاب دوم آبتدایی را آورده‌اید که بخوانند. من هم گفتم، بله، کتاب اول ابتدایی را هم سال پیش برایشان آوردم. حضرت آقا هم فرمودند: ولی ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم.»

  • حداد عادل با پول توجیبی‌اش چه چیزی می‌خرید؟

غلامعلی حداد عادل گفت که از زمان کودکی و نوجوانی به شوخی و طنز علاقه داشته و در کلاس‌های فلسفه‌اش برای رفع خستگی دانشجویان از شوخی‌های فلسفی استفاده می‌کند.

او گفت: علاقه‌ من به طنز باعث می‌شد پول توجیبی‌ام را جمع کنم مجله «توفیق» را که آن زمان یکی از مجلات طنز بود بخرم.

او ادامه داد: پس از انقلاب هم مجله‌ «گل‌آقا» که منتشر می‌شد من پشت صحنه‌ آن حضور داشتم و با نام مستعار «مکتب‌دار» در این مجله مطالب طنز می‌نوشتم.

او گفت: درس فلسفه درس سختی است و من در کلاس‌هایم وقتی می‌بینم که دانشجویان از حجم استدلالات فلسفی خسته‌شده‌اند، سعی می‌کنم با شوخی و خنده فضای کلاس را تلطیف کنم.

  • شوخی‌های جناب‌خان با حدادعادل و واژه‌های فرهنگستان

غلامعلی حداد عادل که امشب میهمان «خندوانه»‌ بود با شوخی‌های جناب خان درباره واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی مواجه شد.

 جناب خان که به مناسبت حضور حدادعادل لباسش را عوض کرده و کت و شلوار پوشیده بود از خودش و حدادعادل با عنوان «ما سیاسیون» یاد می‌کرد خطاب به او گفت: «می‌خواستم درازآویز زینتی (کراوات) بزنم ولی نشد.»

او ادامه داد:‌ «بعد از برنامه با هم برویم خمیراک (پاستا) بزنیم. خمیربرگ (لازانیا) هم خوبه.»

حدادعادل هم درباره لغات تازه‌ای که فرهنگستان مصوب می‌کند گفت: «این لغات مثل کفش تازه هستند که ممکن است در آغاز پای آدم را بزند ولی اگر مردم کمی صبر داشته باشند و از آن استفاده کنند کلمات رفته رفته جا می‌افتد.» که جناب‌خان گفت: «اما یک وقت‌هایی من کفش خریدم، تا آخرش هم پام رو زده» و حدادعادل جواب داد:‌ «مشکل از پای شماست.»

در ادامه این برنامه جناب خان طبق معمول همه‌ برنامه‌ها که در آن با نام و نام خانوادگی میهمان برنامه‌شوخی می‌کند، به سراغ اسم و فامیل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی رفت و گفت که می‌خواهد از این به بعد غلامعلی حداد عادل را نوکر شیرخدا آهنگر دادگر صدا کند و از او پرسید: «فرهنگستان برای بوفه لغت چینی جا را انتخاب کرده است حالا اگر ظرف این عروس خانم‌ها ملامین یا آرکوپال بود باید بگوییم آرکوپال جا؟»

جناب خان ادامه داد: «یک لغت دیگر کابل است که فرهنگستان به جای آن گفته بافه، من هم از این به بعد می‌خواهم به جای می‌بافمت بگویم می‌کابلمت.»

حدادعادل هم گفت: «این لغات مثل کش لقمه، گرد لقمه و دراز لقمه را برای فرهنگستان ساخته‌اند. مردم دوست دارند با فرهنگستان شوخی کنند و اگر با این کار خوشحال می‌شوند ما هم خوشحالیم ولی توجه داشته باشید که این لغات را ما نساخته‌ایم. یک زمانی در فرهنگستان به من گفتند می‌گویند این واژه‌ها را ما می‌سازیم، من گفتم ما که نگفتیم کش لقمه، دراز لقمه و ... معلوم نیست کدام حرام لقمه‌ای اینها را گفته.» او افزود: «حالا به جناب‌خان برنخورد.» که جناب خان پاسخ داد:‌ «نه ما هم از یک حرام‌لقمه‌ای شنیدیم.»

  • جناب خان به حداد عادل ماسک هدیه داد

بر اساس گزارش خبرآنلاین، جناب خان در برنامه‌ خندوانه یک ماسک به غلامعلی حداد عادل هدیه داد. او گفت که این ماسک را به آقای حداد عادل هدیه می‌کند تا اگر گذرش به جنوب کشور افتاد از این ماسک استفاده کند.

جناب خان با اشاره به گرد و غباری که در جنوب کشور برپا می‌شود، گفت که مردم جنوب حالا با ماسک هم نمی توانند نفس بکشند.

حداد عادل هم گفت: «من به عنوان نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی این هدیه‌ شما را به عنوان نشانه‌ی دلسوزی و حساسیت شما برای مردم جنوب کشور تلقی می‌کنم و قول می‌دهم که تلاش کنیم تا این مشکل را که مردم عزیز جنوب را اذیت می‌کند بر طرف کنیم.»

کد خبر 307299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha