در شرایطی که همزمان با هفته آخر شهریورماه و موعد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فاز دوم اکران فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» آغاز می‌شود، از فردا ۴۲ سالن در شهرهای بدون سینما فیلم تازه مجید مجیدی را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند.

فیلم

به گزارش همشهري، محمد رسول‌الله(ص) در 3هفته اكران مرز فروش 4ميليارد تومان را پشت سر گذاشته و سهم شهرستان‌ها از اين ميزان فروش بيش از تهران است. فيلم در حال حاضر در 40سينماي تهران و 89سينماي خارج از پايتخت روي پرده است و انتظار مي‌رود با افزوده شدن 42سينماي ديگر و گسترده‌تر شدن نمايش در فصل بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها، فروش آن روندي رو به بالا داشته باشد.

«دوران عاشقي» عليرضا رئيسيان كه به سرگروهي كورش به نمايش عمومي درآمده، در تهران به فروش ميلياردي رسيده است. اين فيلم عاشقانه در مدت 44روز اكران با در اختيار داشتن 18سالن سينما در تهران يك ميليارد و 400ميليون تومان فروخته و فروش آن در 25سينماي شهرستان‌ها به مرز 750ميليون تومان رسيده است. دوران عاشقي به‌احتمال فراوان تا پايان تابستان وارد باشگاه فيلم‌هاي 3ميلياردي مي‌شود.

«قندون جهيزيه» علي ملاقلي‌پور هم با توجه به جنجال‌ها و حاشيه‌هاي اين فيلمساز جوان توجه مخاطبان را به‌خود جلب كرده و در آستانه ثبت ركورد ميلياردي است. گرچه انتظار مي‌رود در يكي‌دو هفته آينده از تعداد سينماهاي آن كاسته شود. قندون جهيزيه بعد از 30روز با داشتن 18سينما در تهران و 15سالن در شهرستان‌ها در مجموع 890ميليون تومان فروخته و قرار است «360درجه» نخستين فيلم بلند سام قريبيان جايگزين آن در گروه زندگي شود.

«مردن به وقت شهريور» به كارگرداني هاتف عليمرداني در 42روز نمايش 905ميليون تومان در تهران و 490ميليون تومان در شهرستان‌ها فـــروخته و تعــداد سينماهـــاي نمايش‌دهنده آن 67سالن است. اكران اين فيلم تا مهرماه ادامه مي‌يابد و پس از آن «شيفت شب» نيكي كريمي روي پرده مي‌رود. «مزار شريف» عبدالحسن برزيده هم كه از چهارشنبه گذشته در گروه استقلال به نمايش عمومي درآمده، در 3روز حدود 10ميليون تومان در 18سينماي تهران فروخته است.

با پايان هفته سوم شهريور، اكران «خداحافظي طولاني» فرزاد موتمن با يك شكست تجاري به پايان مي‌رسد و پس از آن «دلتنگي‌هاي عاشقانه» به كارگرداني رضا اعظميان روي پرده مي‌رود. در گروه هنر و تجربه هم در هفته پاياني شهريور 20فيلم نمايش دارند كه «روغن مار» عليرضا داوودنژاد، «خاكستر و برف»، «تاج‌محل»، «اشياء از آنچه در آينه مي‌بينيد به شما نزديك‌ترند» نرگس آبيار، «اعترافات ذهن خطرناك من»، «اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر» شهرام مكري و... از آن جمله‌اند.

کد خبر 306979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha