همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۵ زائر مجروح ایرانی در حال ترخیص از بیمارستان هستند، گفت: به‌ نظر می‌رسد آمار کشته‌شدگان به مرز ۱۵۰ نفر برسد. هم‌اکنون نیز تلاش برای شناسایی افراد مجهول‌الهویه ادامه دارد.

سانحه سقوط جرثقیل در مکه

فارس نوشت: سعید اوحدی در تشریح آخرین وضعیت زائران مجروح ایرانی گفت: هم‌اکنون 25 زائر ایرانی مجروح که آسیب‌دیدگی سطحی داشتند در حال ترخیص‌اند و فقط 5 زائر که شکستگی پا و مچ دست دارند تا آخر هفته در بیمارستان بستری خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: به نظر می‌رسد آمار کشته‌ها به مرز 150 نفر برسد و امروز یکی از بیمارستان‌های عربستان از کشور‌ها خواسته است تا نمایندگان خود را برای تشخیص افراد مجهول الهویه اعزام کنند.

وی ادامه داد: برنامه زائران ایرانی به گونه‌ای است که بعد از ساعت 1 بامداد محرم و به زیارت خانه خدا می‌روند و ظهرها هم بعد از نماز ظهر به هتل‌ها می‌روند و برای نماز مغرب به بیت‌الله الحرام باز می‌گردند. به همین دلیل زمان وقوع حادثه(5 بعد از ظهر) زائران ایرانی زیادی در مسجد الحرام نبودند.

اوحدی تصریح کرد: هیئت پزشکی و ستاد گمشدگان ما از دیروز تاکنون در تمام بیمارستان‌ها مراکز پزشکی مکه در پی گمشدگان یا زوار ایرانی بودند که الحمدلله کسی از زوار ایرانی بین مجهول‌الهویه‌ها و گمشدگان نبود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برق آن یک هتل زوار ایرانی هم متصل شد و زوار به هتل محل سکونتشان بازگشتند، گفت: این حادثه به دلیل سهل‌انگاری پیمانکار رخ داده بود ولی نیروهای امدادی عربستان به سرعت وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه حوادث طبیعی و غیرمترقبه همیشه وجود دارد، گفت: 3 روز پیش بر اثر طوفان شدید دیگری که در مکه آمد یک شیشه 6 متری در هتل محل سکونت زوار ایرانی از طبقات بالا سقوط کرد که خوشبختانه هیچ آسیبی به زوار نرسید.

اوحدی در خاتمه گفت: متاسفانه در حادثه روز گذشته سازمان هواشناسی کشور عربستان سعودی هیچ‌گونه هشداری را صادر نکرده بود.

کد خبر 306938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha