چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع سیلاب، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۲ استان کشور طی دو روز آینده خبر داد.

مهر نوشت: احد وظیفه  با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب، غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور در بعدازظهر امروز و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز پنجشنبه غیر از مناطق شمال غرب و غرب در سایر مناطق مذکور ناپایداری‌ها ادامه خواهد داشت. شدت بارش سه‌شنبه در هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، کردستان و کرمانشاه خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت: با توجه به تداوم شرایط ناپایدار جوی، طی سه روز آینده رشد ابرهای جوششی یا همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش موقت شدید باد در برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب کشور ادامه دارد که سه شنبه در استانهای کرمانشاه، همدان، جنوب کردستان و همچنین دامنه های زاگرس دراستان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان این شرایط شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هوا شناسی تصریح کرد: روز چهار شنبه این شرایط در استان های هرمزگان، دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز و روز پنج شنبه در استان های هرمزگان، دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز پیش بینی می شود.

وی افزود: در برخی نقاط یاد شده رگبار باران، پتانسیل تولید وقوع سیلاب موقت و آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود که برای جلوگیری از پیامدهای هوای مخرب از جمله سیلاب، رعد و برق و وزش تند باد موقت توصیه می‌شود احتیاط لازم به‌کار گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا در شرق کشور وزش باد تداوم خواهد داشت، تأکید کرد: طی دو روز آینده پدیده تگرگ برای مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وظیفه یادآور شد: فردا برای آسمان تهران کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با احتمال باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز ۳۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 306662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha