همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره‌ وضعیت روزهای آینده بازار ارز گفت: نوسانات قیمت ارز کوتاه‌مدت است و فکر نمی‌کنم روندی برای تغییر قیمت ارز اتفاق بیفتد.

Tayebnia

ایسنا نوشت:  علی طیب‌نیا  سه‌شنبه 17 شهریور در مراسم رونمایی بستر تبادل اطلاعات اقتصادی کشور ضمن توضیح بستر‌های مبادلات اطلاعات اقتصادی، با اشاره به این‌ که فناوری اطلاعات تحولی عمیق و جدی در مدیریت کشور‌ها و سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده است، اظهار کرد: استفاده از فناوری این امکان را فراهم می‌کند که سازمان‌ها بتوانند به صورت کارآمد‌تر، سریع و کم‌هزینه‌تر تصمیمات صحیح بگیرند.

وی درباره‌ تاثیرات سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی گفت: برای مثال ترخیص الکترونیکی گمرک و همچنین اظهارنامه‌های الکترونیکی در سامانه جامع مالیاتی باعث شده هزینه‌های مبادلاتی کاهش پیدا کند و در وقت مردم صرفه‌جویی شود.

به گزارش ایسنا، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی کشور با هدف تبادل اطلاعات مالی و اقتصادی بین دستگاه‌های اجرایی کشور رونمایی شد. این بستر لازمه مدیریت بازار سرمایه و ریسک است که براساس سند توسعه دولت الکترونیک و آیین‌نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید شکل گرفته است.

این سامانه الکترونیکی که جهت تبادل اطلاعات مالی و اقتصادی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته، زمینه‌های مختلف فنی، حقوقی، قانونی و مدیریتی دارد که به گفته رضوی - رییس مرکز نوسازی وزارت اقتصاد - این بستر که با همکاری بانک ملی ایجاد شده، می‌تواند بی‌نظمی در ارائه‌ اظهارنامه بین سازمان‌های مختلف را با ایجاد الگوی یکپارچه از بین ببرد.

وی تصریح کرد: این بستر اولین گام وزارت اقتصاد در توسعه IT ستاد اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.

کد خبر 306516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha