رئیس پلیس راهور اعلام کردکه شماره‌گذاری خودروهای نو طی ۵‌ماه اول امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد کاهش یافته است.

پلیس

به گزارش همشهري سردار تقي مهري در جلسه كميته هماهنگي طرح‌هاي ويژه ترافيكي كه در مقر مركزي ستاد پليس راهور برگزار شد، در پاسخ به سؤالي درباره روند شماره‌گذاري خودروهاي داخلي، چنين گفت:«براساس آمارهايي كه پليس دارد در 5ماهه امسال شماره‌گذاري خودروي نو، كاهشي 15درصدي نسبت به‌مدت مشابه سال قبل داشته است و در حوزه نقل و انتقالات نيز كاهشي 9.7درصدي نسبت به پارسال داشتيم. علاوه بر اين شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي 11درصد و موتورسيكلت‌ها20درصد كاهش داشته است.» او همچنين از دوبرابر شدن اسقاطي خودروها نسبت به سال گذشته خبر داد.

  • افزايش تصادفات در ورودي شهرها

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه 66درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در 30كيلومتري شهرها بوده‌ به خبرنگاران گفت:«رانندگان در 30كيلومتري شهرها احساس مي‌كنند به مقصد رسيده‌اند و دقت لازم را ندارند اين در حالي است كه آنان بايد در نزديكي شهرها دقت بيشتري داشته باشند.» وي با اعلام شناسايي 3هزارو 200نقطه حادثه‌خيز با همكاري سازمان راهداري در جاده‌هاي بين‌شهري، از علامتگذاري در اين نقاط با هدف پيشگيري از وقوع حادثه خبر داد.

سردار مهري با اشاره به آمار سفرهاي نيمه نخست شهريور امسال، براي چندمين بار هشدار مسئولان پليس درباره حادثه خيز بودن شهريور گفت:«اين آمار نشان مي‌دهد كه 62درصد تصادفات بين‌شهري در جاده‌هاي اصلي رخ داده و از اين‌رو مسافران در ايام باقي مانده از تابستان بايد در هنگام تردد در راه‌هاي اصلي توجه بيشتري به رانندگي داشته باشند.»

به گفته رئيس پليس راهور ناجا سبقت و سرعت غيرمجاز، حركات مارپيچ و غيرمتعارف خطوط قرمزي پليس است و درصورت بي‌توجهي به خطوط قرمز مأموران پليس با متخلفان بدون اغماض برخورد مي‌كنند و از ادامه سفر آنها جلوگيري مي‌شود.

  • آماده‌باش پليس تا 4مهر

سردار مهري با تأكيد بر بهره‌گيري پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از تمام توان انساني و خودرويي تا 4مهر گفت:« پليس راهور با استفاده از همه توان خود و كمك نيروهاي پليس‌هاي تخصصي، حضور پررنگي در جاده‌هاي سراسر كشور دارد تا از ميزان تلفات ناشي از تصادفات رانندگي كاسته شود. براساس آمار پزشكي قانوني طي 4‌ماه نخست امسال بيش از 72درصد از تلفات سوانح رانندگي، در تصادفات برون‌شهري كشته شده‌اند و اين در حالي است كه 24درصد از كشته شدگان، راكبان موتورسيكلت بوده‌اند.» به گفته او طبق آمار تحليلي از تلفات رانندگي، 25درصد از تصادفات برون‌شهري در فاصله بين ساعات 16تا 20رخ داده و 20دردصد تصادفات نيز در بازه زماني20تا 24اتفاق افتاده است.همچنين براساس گزارش پزشكي قانوني در 4ماهه اول امسال، تلفات تصادفات 3.6درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.

کد خبر 306476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha