شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از حضور ۱۵ تا ۱۷ هزار کارتن خواب در سراسر کشور خبرداد و گفت: از این تعداد حدود یک درصد را کودکان آنها و حدود ۵ تا ۱۰ درصد را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش ايسنا، حبیب الله مسعودی فرید دراين باره افزود:‌ براساس بررسی ها، مشاهدات، مستندسازیهای صورت گرفته و همچنین آمارهای ارائه شده از سوی انجمن ها و شهرداری، به طورکلی 15 تا 17 هزار کارتن خواب در سراسر کشور حضور دارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به یکی از بازدیدهای شبانه خود از منطقه "آزادگان" و باتاکید بر اینکه تعداد کودکان بی خانمان و کارتن خواب کشور زیاد نیست عنوان کرد: در منطقه آزادگان حدود 150 معتاد و بی‌خانمان حضور دارند که در یکی از بازدیدهای شبانه خود از این منطقه شاهد حضور پسر بچه‌ای 8 ساله در میان آنها بودم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این پسر بچه 8 ساله با پدر خود که مبتلا به اعتیاد بود اما نه از نوع شدید، بلکه به علت بی‌خانمانی در آن منطقه حضور داشت و علی رغم تلاشهای مکرر همکاران، بدلیل وابستگی بیش از حد به پدر خود حاضر به همراهی با بهزیستی نشد اما در بازدیدهای بعدی توانستیم وی را به یکی از مراکز نگهداری سازمان بهزیستی انتقال دهیم.

فرید ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به کودکان کارتن خواب(بی خانمان) و ساماندهی آنها در مراکز "کودک و خانواده" و مراکز "کودکان خیابانی" سراسر کشور در اولویت سازمان بهزیستی است.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کودکان بی‌خانمان به مراکز بهزیستی اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت به مسئله رسیدگی و فرد را پذیرش کنیم.

کد خبر 306111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha