همشهری آنلاین: رادار بردبلند نذیر و رادار ۳ بعدی بینا دقایقی پیش رسما در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور عملیاتی شد.

سامانه‌های راداری

به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی و استقرار عملیاتی از سامانه‌های راداری نذیر و بینا با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رادار بردبلند و کاملا بومی نذیر یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک است که توانایی آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را داشته و مقاوم در برابر موشک‌های ضد رادار است و می‌تواند اهداف را در برد بیش از 800 کیلومتر و با ارتفاع 100 هزار پا کشف کند.

همچنین سامانه راداری بینا که یک رادار کنترلی سه بعدی است، دقت بسیار بالایی در تفکیک دارد و از قابلیت آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است و می‌تواند اهداف رادار گریز را کشف کند. این رادار توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را دارد.

گفتنی است، تولید نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در جهان گزارش نشده و به صورت 100 درصد بومی توسط متخصصان کشورمان طراحی، ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

این دو رادار پیش از این در روز شنبه هفته جاری توسط امیر اسماعیلی رونمایی شده بود و حالا از طریق ویدئو کنفرانس در 2 نقطه کشور استقرار عملیاتی یافته و به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور پیوست.

کد خبر 305763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha