سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: خبر گرچه کوتاه بود اما اتفاق تلخی را برای تیم‌ملی بوکس رقم زد.

 موضوعی که امکان دارد، اعزام تیم های ملی بوکس در آستانه کسب سهمیه المپیک را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد. پاسپورت‌های اعضای تیم ملی بوکس ایران برای اعزام به تورنمنت رومانی از ماشین یکی از پرسنل کمیته ملی المپیک ربوده شد.

محسنی که مسئول اخذ روادید اعضای تیم ملی بوکس بوده و پاسپورت‌ها از ماشین وی ربوده شده است، در تشریح این مساله می‌گوید: ساعت 10 صبح بود که برای گرفتن روادید ملی پوشان بوکس به سفارت رومانی در تهران رفتم. مسئولان سفارت به من گفتند که جوابی از رومانی برای همکاری با شما نیامده و من هم گفتم که اگر امکان دارد، یک ساعت دیگر مجددا مراجعه کنم.

سفارت در جواب اصرار من گفت: امروز، روز تعطیل است اما اگر مایل باشید می‌توانید مراجعه کنید. یکی از همکاران من در تربیت بدنی تهران هم حضور داشت. پس از سفارت‌ رومانی، قرار بود به فدراسیون اسکواش بروم و پاسپورت یکی از ملی‌پوشان آنها را برای اعزام به مسابقات جهانی برزیل بگیرم. از سفارت بیرون آمده و به مجموعه انقلاب رفتم.

محسنی با بیان این که 14 پاسپورت‌ تیم ملی بوکس از ماشین شخصی وی به سرقت رفته است، خاطر نشان کرد: پس از پایان کارم در فدراسیون اسکواش هنگامی که به کنار ماشین آمدم، دیدم که متاسفانه نه کیف من هست و نه کیف دوستم.

وی ادامه داد: تنها می‌توانم بگویم که شرمنده بوکسورها هستم، آنها چندین ماه را در اردو بودند تا به مسابقات بروند، اما متاسفانه با این اتفاق، سفر آنها لغو شد. البته اگر گذرنامه‌ها در دست‌مان بود شاید تا فردا صبح می‌توانستیم جواز خروج‌شان را بگیریم.

محسنی گفت: متاسفانه بعد از به سرقت رفتن این پاسپورت‌ها، مسئولان مجموعه ورزشی انقلاب کاری نکردند و بعد از چرخیدن کنار ماشین، بدون انجام هیچ کاری، محل را ترک کردند.

 پس از آن با پلیس 110 تماس گرفتیم که یک تیم از کلانتری 145 ونک آمد و صورت جلسه این سرقت را تهیه کرد، آنها حتی یک گواهی سرقت پاسپورت را به اداره ناجا نوشتند تا کار اخذ مجدد پاسپورت‌ها برای ملی پوشان آسانتر شود.

 وی ادامه داد: ملی‌پوشان بوکس باید به مسابقات جهانی آمریکا بروند که با این اوضاع، کارشان کمی سخت می‌شود، البته اگر خدا بخواهد و تمام ارگان‌ها همکاری کنند، ظرف یک هفته تا 15 روز آینده، گذرنامه ‌ملی پوشان آماده می‌شود.

 همین موضوع باعث لغو سفر روز گذشته ملی پوشان به رومانی شد. تیم ملی بوکس بزرگسالان ، قرار بود تهران را به مقصد رومانی برای شرکت در تورنمنت کمربند طلایی این کشور ترک کند که به دلیل سرقت پاسپورت‌ها، سفر ملی پوشان به رومانی لغو شد. مسابقاتی که به گفته نایب رئیس فدراسیون بوکس پیش‌زمینه‌ای برای مسابقات جهانی شیکاگو در مهر ماه بود.

 فدراسیون بوکس: امیدواریم مسابقات شیکاگو لغو نشود

 نایب رییس فدراسیون بوکس در حالی خبر لغو سفر تیم ملی به رومانی به خاطر دزدیده شدن پاسپورت ملی پوشان را تایید می‌کند که هنوز آینده روشنی برای حضور تیم ملی در تورنمت‌های آماده‌سازی و یا مسابقات کسب سهمیه المپیک پکن پیش روی تیم ملی نیست.

 منوچهر مقصودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این موضوع می‌گوید: متاسفانه پاسپورت ملی پوشان برای سفر به رومانی دزدیده شد. اطلاعات دقیقی از چگونگی این اتفاق ندارم اما می‌دانم که مسئولیت پاسپورت‌ها را یکی از پرسنل کمیته‌ ملی المپیک بر عهده داشت که گذرنامه‌ها را از ماشین وی دزدیده‌اند. وی افزود: در سالن مشغول آخرین تمرین بودیم و دیگر کم‌کم خود را برای رفتن به رومانی آماده می‌کردیم اما به یک باره این خبر به ما رسید.

متاسفانه این سفر لغو شده و نمی‌توانیم در تورنمنت کمربند طلایی شرکت کنیم. نایب رئیس فدراسیون بوکس با بیان این که هدف اصلی ما مسابقات جهانی آمریکاست، خاطر نشان کرد: حضور در تورنمنت رومانی برای ما خوب بود اما مهم‌تر از آن حضور در مسابقات جهانی است، امیدوارم با دزدیده شدن پاسپورت‌ها اعزام تیم به آمریکا دچار مشکل نشود. باید هر چه زودتر تلاش کنیم تا پاسپورت‌های ملی پوشان را بگیریم. سعی می‌کنیم تیم حتما به مسابقات جهانی آمریکا که میدان کسب المپیک است، اعزام شود.

حراست سازمان ورزش: مسأله قابل پیگیری نیست

در پی سرقت پاسورت اعضای تیم ملی بوکس، حراست سازمان ورزش این موضوع را به دلیل رخ دادن آن در محلی غیر ورزشی قابل پیگیری ندانست: اگر این اتفاق در خیابان یا روبه‌روی سفارت رومانی رخ داده باشد، به پلیس ارتباط دارد.تنها موضوعی به حراست سازمان مرتبط می‌شود که در محیطی ورزشی رخ داده باشد. ضمن اینکه ممکن است بخش‌های دیگر سازمان ورزش این موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر 30567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز