سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

شیب نزولی شاخص بورس تهران از ابتدای هفته جاری تند‌تر شد و این شاخص ظرف ۴ روز ۱۰۲۱ واحد معادل ۱.۵درصد نزول کرد.

بورس

 

به گزارش همشهري، با ادامه روند نزولي شاخص بورس تهران از ابتداي هفته جاري، خط حمايت 65هزار و100واحد شكسته شد و شاخص كل بورس تهران وارد كانال 64هزار واحد شد. تحليلگران از قبل پيش‌بيني كرده بودند درصورت عبور شاخص از مرز 65هزار واحد نقطه توقف بعدي شاخص محدوده 62تا 63هزار واحد است و چنانچه از اين مرز نيز عبور كند، احتمال سقوط شاخص تا مرز 55هزار واحد وجود دارد.روند نزولي شاخص بورس تهران در پايان تابستان به بيستمين ‌ماه خود مي‌رسد.

اين شاخص از 15دي‌ماه92 تاكنون مدام نزول كرده و اين موضوع زمينه اعتراض سهامداران و بسياري از كارشناسان را به‌وجود آورده است به‌طوري كه حتي چند روز پيش طهماسب مظاهري وزير سابق اقتصاد با گلايه از وزارت اقتصاد از مسئولان خواست تا به اوضاع نابسامان بورس رسيدگي كنند.

بسياري از فعالان بازار اميدوار بودند با پايان مذاكرات هسته‌اي شاخص‌هاي بورس وارد مدار صعودي شوند اما نه فقط اين اتفاق نيفتاد بلكه پس از تير‌ماه شيب نزولي شاخص بورس بيشتر از گذشته شد و اين روند ادامه يافت تا اينكه طي مبادلات هفته جاري روند نزولي شاخص بورس فراتر از گذشته بود و ظرف 4روز گذشته از 65هزار و218واحد به 64هزار و197واحد رسيد. ميزان ‌شاخص در اين مدت با 1021واحد كاهش به 1.57واحد رسيد. در اين مدت ارزش صنايع مهمي ‌چون فلزات اساسي، پتروشيمي و شركت‌هاي توليد‌كننده فولاد و محصولات معدني با نزول‌هاي سنگيني مواجه شده‌اند و هزاران ميليارد تومان از ارزش سهام اين شركت‌ها در بورس كاسته شده است.

  • نزول سهام املاك و مستغلات

به غير از صنايع مهم بورس تهران كه در طول ماه‌هاي گذشته ميليارد‌ها تومان از ارزش‌شان را از دست داده‌اند، شركت‌هاي فعال در بخش املاك و مستغلات و انبوه‌سازي‌ كه سهامشان در بورس تهران و فرابورس دادوستد مي‌شود، با نزول زيادي مواجه شدند.
آمار‌ها نشان مي‌دهد كه در حال حاضر سهام 25شركت در بخش املاك و مستغلات دادوستد مي‌شود كه از اين تعداد به غيرازچند شركت بقيه شركت‌ها با نزول ارزش سهامشان روبه‌رو شدند.در اين مدت ارزش سهام 17شركت‌ با نزول مواجه شده است و از اين تعداد قيمت سهام 13شركت در طول 5‌ماه بين 10تا 25درصد نزول كرده است.

به اعتقاد كارشناسان، ركود فراگير در بخش مسكن ازجمله دلايل نزول ارزش سهام شركت‌هاي فعال در بخش املاك و مستغلات و گروه انبوه‌سازي‌ است. اين رويه همچنين در بين شركت‌هاي توليد‌كننده سيمان تكرار شده و ارزش سهام اين شركت‌ها نيز در اين مدت با نزول زيادي مواجه شده است. در حال حاضر سهام 38شركت در بورس و فرابورس دادوستد مي‌شود كه در طول 5‌ماه گذشته ارزش سهام 30شركت بين يك تا 35درصد نزول كرده است.

کد خبر 305069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha