شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گرچه این روزها همه‌‌چیز در سینمای ایران زیر سایه اکران محمد‌رسول‌الله(ص)، مجید مجیدی است، اما فیلم‌های روی پرده مخاطبان خود را دارند و از میان آنها، «دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان و «قندون جهیزیه» علی ملاقلی‌پور به گرما و رونق گیشه سینمای ایران افزوده‌اند.

نخستين تجربه كارگرداني فرزند مرحوم رسول ملاقلي‌پور به لطف داستان طنز و حضور بازيگراني چون اكبر عبدي، صابر ابر و نگار جواهريان پس از 10روز نمايش در 24سينماي تهران 240ميليون تومان فروخته است. اكران اين فيلم به تازگي در ديگر شهرهاي ايران آغاز شده و فروش آن در شهرستان‌ها از مرز 80ميليون تومان گذشته است.

ششمين ساخته رئيسيان هم پس از 23روز يك‌ميليارد و 520ميليون تومان در تهران و 500ميليون تومان در شهرستان‌ها فروخته است. «عصر يخبندان» مصطفي كيايي از ديگر فيلم‌هاي پرفروش اين روزهاست كه در هفته نهم اكران حدود 2ميليارد و 400ميليون تومان در سراسر ايران فروخته كه در اين ميان، سهم شهرستان‌ها از فروش اين فيلم 700ميليون تومان است. «نهنگ عنبر» كه قديمي‌ترين فيلم روي پرده است تا آخرين روزهاي مرداد در آستانه رسيدن به فروش 7ميليارد توماني است. نمايش فيلم تازه سامان مقدم همچنان در 26سينماي تهران و 50سالن شهرستان ادامه دارد.

«گينس» محسن تنابنده در هشتمين هفته اكران 28سالن در پايتخت در اختيار دارد و فروش 2ميليارد و 250ميليون توماني حاصل آن است.اين فيلم در 34سينماي شهرستان هم بيش از يك ميليارد تومان به‌دست آورده تا مجموع فروش آن از 3ميليارد تومان بگذرد. نكته عجيب اكران اين روزها ناكامي مطلق «خداحافظي طولاني» فرزاد مؤتمن است كه فروش آن در پنجمين هفته به مرز 200ميليون تومان نرسيده، هر چند به سينماهاي نمايش‌دهنده آن در شهرستان‌ها افزوده خواهد شد.

از ديگر فيلم‌هاي در حال اكران مي‌توان به «مردن به وقت شهريور» به كارگرداني هاتف عليمرداني اشاره كرد كه فروش آن هم چنگي به دل نمي‌زند. اين فيلم با بازي حميد فرخ‌نژاد و هانيه توسلي در 22روز نمايش عمومي 165ميليون تومان در شهرستان‌ها و 389ميليون تومان در تهران فروخته و اكران آن در 49سينماي سراسر ايران ادامه دارد.

فیلم

کد خبر 304676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha