مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به و ضعیت بحرانی تالاب بختگان گفت که احیای این تالاب نیاز به حداقل ۲۵۰میلیون مترمکعب حقابه دارد.

دریاچه بختگان

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط‌زيست حمزه ولوي با بيان اينكه تالاب بين‌المللي بختگان ازجمله تالاب‌هاي در معرض تهديد كشور است، گفت: سياست‌هاي نادرست در زمينه مديريت آب حوضه منجر به زوال اين اكوسيستم ارزشمند شده و معاش جوامع انساني حاشيه تالاب را با تهديد مواجه كرده است.

وي با اشاره به اينكه ميانگين بلندمدت حجم ورودي آب به تالاب بختگان 728ميليون مترمكعب است كه از اين ميزان 428ميليون مترمكعب از رودخانه‌هاي كر و سيوند و 300ميليون مترمكعب از حوضه بلافصل درياچه تأمين مي‌شود، اظهار كرد: در حال حاضر، برداشت از آب‌هاي زيرزميني در اين حوضه 3100ميليون مترمكعب است و حجم ذخيره سدها نيز 1590ميليارد مترمكعب است.

ولوي اشاره‌اي هم به سابقه پيگيري‌هاي محيط‌زيست استان براي تخصيص حقابه بختگان از سد درودزن داشت و گفت: بنا به پيگيري‌هاي صورت‌گرفته به‌ميزان 20و 50ميليون مترمكعب حقابه به بختگان تخصيص داده شد كه اين ميزان به هيچ عنوان كافي نيست و طبق شرايط كنوني و شدت خشكسالي، احياي بختگان نياز به تخصيص حداقل 250ميليون مترمكعب حقابه دارد.

کد خبر 304369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha