سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

۲ جوان شیطان‌صفت که پس از آزار و اذیت پسربچه‌ای ۸ساله در خانه متروکه او را بی‌رحمانه به قتل رسانده بودند در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند.

متهم

اين جنايت عصر 11آذرماه سال گذشته در روستاي مهرآباد حوالي استان زنجان رخ داد. آن روز پسربچه 8ساله براي بازي از خانه خارج شد و ديگر برنگشت. با طولاني شدن غيبت او، خانواده‌اش ماجرا را به پليس گزارش كردند و بلافاصله تيم‌هاي جست‌وجو تشكيل شد اما هيچ ردي از پسربچه گم‌شده به‌دست نيامد.

مأموران پليس كه حالا احتمال قتل پسربچه را هم مدنظر داشتند، اين بار به جست‌وجو در خانه‌هاي متروكه و زمين‌هاي اطراف پرداختند تا اينكه يك روز بعد جسد پسربچه 8ساله در خانه‌اي متروكه پيدا شد. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه پسربچه خفه شده است اما اين همه ماجرا نبود چرا كه كارشناسان پزشكي قانوني اعلام كردند كه او پيش از قتل، مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. مأموران پليس كه حالا با پرونده‌اي جنايي روبه‌رو بودند به جست‌وجو براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت پرداختند.

قتل پسربچه نشان مي‌داد كه قاتل بي‌شك فردي آشنا بوده و براي اينكه قرباني‌اش درباره ماجراي آزار و اذيت چيزي به كسي نگويد، او را به قتل رسانده است. در چنين شرايطي تجسس‌ها ادامه يافت و كارآگاهان به پسر جواني از اهالي روستا مظنون شدند. اين مظنون فرزند صاحب همان خانه‌اي بود كه جسد پسربچه 8ساله در آنجا پيدا شده بود. پسر جوان دستگير شد و در بازجويي‌ها راز جنايت را فاش كرد. او مدعي شد كه روز حادثه به همراه دوستش مقتول را مورد آزار و اذيت قرار داده و براي اينكه لو نروند، وي را به قتل رسانده است.

با دستگيري دومين متهم پرونده و اعتراف او به حضور در صحنه جنايت، آنها كه مرتضي و محمد نام دارند در دادگاه كيفري استان زنجان پاي ميز محاكمه قرار گرفتند. در اين جلسه والدين مقتول خواستار اعدام هر دو متهم شدند. وقتي نوبت به دفاع آنها رسيد، مرتضي گفت: روز حادثه جلوي خانه‌مان بودم كه پسربچه 8ساله نزدم آمد. ما همسايه بوديم و همديگر را مي‌شناختيم. او از من خواست كه برايش تيروكمان بسازم. همان لحظه وسوسه شدم و به بهانه ساختن تيروكمان او را به خانه متروكه كشاندم و به زور مورد آزار و اذيت قرار دادم.

در همين هنگام دوستم محمد به آنجا آمد و او هم پسربچه را مورد آزار و اذيت قرار داد. وقتي مي‌خواستيم آنجا را ترك كنيم، پسربچه تهديد كرد كه همه‌‌چيز را به خانواده‌اش مي‌گويد. محمد هم براي اينكه لو نرويم او را خفه كرد و به قتل رساند و بعد آنجا را ترك كرديم.
دومين متهم پرونده نيز پس از حضور در جايگاه اتهام قتل عمد و آزار و اذيت را قبول كرد و مدعي شد: من به تنهايي پسربچه را به قتل رساندم و دوستم در جنايت نقشي نداشت.

در نهايت قضات دادگاه آنها را به جرم تجاوز به عنف به اعدام در ملأعام و به جرم آدم‌ربايي به 15سال زندان محكوم كردند. در اين ميان محمد به جرم قتل به قصاص و مرتضي به جرم معاونت در قتل به 15سال حبس محكوم شدند. با تأييد اين حكم از سوي ديوان‌عالي كشور، صبح ديروز هر دو جوان متجاوز در روستاي مهرآباد زنجان و در ملأعام به دار مجازات آويخته شدند. دادستان زنجان با اشاره به اعدام اين دو محكوم گفت: با توجه به حساسيت موضوع و همچنين جريحه‌دار شدن افكار عمومي اهالي منطقه، اين پرونده با سرعت و دقت رسيدگي شد و در كوتاه‌ترين زمان ممكن به سرانجام رسيد.

  • 10قاچاقچي به دار آويخته شدند

همزمان با اعدام 2جوان شيطان صفت،10قاچاقچي مواد‌مخدر نيز كه از سوي دادگاه به اعدام محكوم شده بودند در بندرعباس و ميناب به دار مجازات آويخته شدند. اين محكومان در پرونده‌هاي جداگانه به اتهام قاچاق70كيلوگرم هروئين، 200كيلوگرم ترياك، 105كيلوگرم كراك، 4 كيلوگرم حشيش و 19 كيلوگرم مرفين در نقاط مختلف استان هرمزگان و استان‌هاي همجوار دستگير شده و 6نفر از آنها با رأي شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامي بندرعباس و 4نفر ديگر با حكم دادگاه انقلاب شهرستان ميناب به اعدام محكوم شده بودند. اين احكام پس از طي مراحل قانوني ساعت 6بامداد دوشنبه در محوطه زندان مركزي بندرعباس و زندان شهرستان ميناب اجرا شد.

کد خبر 304340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha