همشهری آنلاین: گروه طالبان افغانستان که علیه دولت و نظامیان خارجی مستقر در این کشور می‌جنگد، از مرگ ژنرال «حمید گل» رییس سابق سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (آی اس آی) ابراز تاسف کرد.

طالبان از مرگ ژنرال حمید گل ابراز تاسف کرد

به گزارش ایرنا، منابع خبری افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که «ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید طالبان از ژنرال 'حمید گل' به عنوان بازوی این گروه نام برده و از مرگ وی ابراز تاسف کرده است.

خبرگزاری 'کلید گروپ' افغانستان به نقل از رسانه های پاکستانی نوشت: افراد حزب اسلامی گلبدین حکمتیار نیز با شرکت در مراسم تدفین حمید گل، پیام تسلیت حکمتیار را به 'عبدالله گل' پسر حمید گل تقدیم کرده است.

در این حال مردم استان پکتیا در جنوب افغانستان، پس از شنیدن خبر مرگ ژنرال حمید گل به خیابان ها سرازیر شدند و به رقص و پایکوبی پرداختند.

براساس گزارش منابع پاکستانی ؛ ژنرال حمیدگل جمعه شب گذشته در پی خون ریزی مغزی، در سن 80 سالگی در یکی از بیمارستان های نظامی در اسلام آباد پاکستان درگذشت.

ژنرال حمیدگل به عنوان یک نظریه پرداز و «پدرخوانده طالبان» مشهور بود.

افغان ها از وی به عنوان یک چهره منفور یاد می کنند. حمیدگل در یک مصاحبه تلویزیونی اذعان کرده بود: «طالبان مردم ما هستند. آن ها بر ما خشمگین اند؛ اما می توانیم دوباره آن ها را به طرف خود بیاوریم».

با این حال برخی منابع افغان می گویند: حمیدگل تا هنگام مرگ منتقد سرسخت سیاست های امریکا در افغانستان و پاکستان بود و در طول حیات خود از سازمان های جهادی حمایت کرد و باور داشت که پاکستان و افغانستان به یک حکومت اسلامی نیاز دارند تا صلح پایدار در منطقه تامین شود.

کد خبر 304320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha