خواب آلودگی راننده یک اتوبوس باعث برخورد آن با کامیون حامل تیرآهن شد و ۶نفر را به کام مرگ کشاند.

اتوبوس

اين حادثه ساعت6:05 ديروز در كيلومتر‌36 محور سقز - ديواندره رخ داد و در جريان آن يك دستگاه اتوبوس مان كه از تهران عازم بوكان بود به‌شدت با عقب يك كاميون كشنده كه حامل 25تن بار تيرآهن بود برخورد كرد. به‌دنبال اين حادثه تيرآهن‌ها وارد اتوبوس شدند و در همان بررسي‌هاي اوليه معلوم شد 6نفر از سرنشينان اتوبوس به‌دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و 22نفر ديگر نيز مجروح شدند.

علي‌اكبر ورمقاني فرماندار شهرستان سقز در‌اين‌باره گفت: تلاش‌هاي گروه‌هاي امدادي تا ساعت10 صبح طول كشيد. وي اين حادثه را به‌دليل سرعت زياد اتوبوس و حركت در شيب، هولناك دانست و گفت: با توجه به اينكه تيرآهن‌ها به داخل اتوبوس رفته بود امداد رسانان مجبور شدند قسمت‌هايي از اتوبوس را با استفاده از امكانات موجود برش دهند و جان باختگان و مجروحان را بيرون بكشند. نادرپناه، فرمانده پليس راه شهرستان سقز نيز با اشاره به اينكه اتوبوس داراي راننده كمكي بوده، گفت:

بنا به‌گفته تعدادي از مسافران لحظاتي قبل از وقوع تصادف راننده اتوبوس دچار خواب‌آلودگي شده بود و حتي مسافران به وي تذكر داده بودند اما وي به مسيرش ادامه داده و از راننده كمكي استفاده نكرده است. به‌گفته وي علت اصلي اين حادثه سرعت بالاي اتوبوس، توجه نكردن راننده به جلو و بي‌احتياطي است با اين حال تحقيقات كارشناسان پليس راه در اين‌باره ادامه دارد تا جزئيات دقيق‌تر روشن شود.

از سوي ديگر مديرعامل سازمان آتش‌نشاني سقز گفت: در اين تصادف تيرآهن‌ها از شيشه جلو تا نيمه وارد اتوبوس شده و همين موضوع باعث افزايش تلفات شد. هم‌اكنون مجروحان حادثه در بيمارستان سقز بستري هستند و تلاش‌ها براي مداواي آنها ادامه دارد.

کد خبر 304125

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha