یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

فرهنگسرای سرو، عصر امروز میزبان ششمین نشست نونشر است که به بازخوانی کتاب تازه «کبریت کم‌خطر» علیرضا لبش اختصاص دارد.

بوستان سرو

ناصر فيض و كامبيز درمبخش مهمانان اين نشست هستند كه اجراي آن را سعيد بيابانكي شاعر طنزپرداز بر عهده دارد. كبريت كم‌خطر گزيده داستان و نثر طنز 36سال پس از انقلاب است كه به همت انتشارات سوره مهر به بازار آمده و مرجعي مفيد براي پژوهشگران عرصه طنز، نويسندگان و هنرجويان و مخاطبان حرفه‌اي طنز و ادبيات است.

2 هزار كتاب تخصصي هنر: نمايشگاه تخصصي كتاب هنر با ارائه بيش از 2هزار جلد از تازه‌ترين كتاب‌هاي تخصصي رشته‌هاي هنر معاصر ايران و جهان، نقاشي، مجسمه‌سازي، تصويرگري، عكاسي، گرافيك، تايپوگرافي و ادبيات نمايشي به زبان انگليسي تا 30مرداد در فرهنگسراي ارسباران برپاست. علاقه‌مندان مي‌توانند كتاب‌هاي مورد علاقه خود را هر روز از ساعت 8تا 21با تخفيف 10درصدي از اين نمايشگاه تخصصي تهيه كنند.

يك ايران كوچك در اشراق: فرهنگسراي اشراق همزمان با دهه كرامت در جشنواره «ايران ما» ميزبان اقوام ايراني و شهروندان است. اين جشنواره از 21مرداد برپا شده و نمايندگان 31 استان ايران با حضور در بخش‌هاي مختلف آن علاوه بر برپايي سياه‌چادرهاي سوغات و صنايع‌دستي، غرفه‌هاي بازي‌هاي سنتي، نمايش‌‌هاي آييني و جشن‌هاي كهن اقوام ايراني را براي بازديدكنندگان به نمايش گذاشته‌اند. جشنواره ايران ما تا ۶‌شهريور ادامه دارد.

كتابخواني با اهالي رسانه: نخستين نشست تخصصي «كتابخوان» با حضور جمعي از اهالي رسانه و مجريان راديو و تلويزيون عصر امروز در فرهنگسراي رسانه برگزار مي‌شود. هدف از برگزاري اين برنامه به اشتراك گذاشتن كتاب‌هاي خوانده‌شده و ترويج و تبليغ مطالعه است و تاكنون 13نشست آن به‌صورت عمومي برگزار شده است. مسعود فروتن، عليرضا معيني، اميرعلي نبويان و خبرنگاران حوزه كتاب،
ساعت 16امروز براي حضور در اين برنامه به فرهنگسراي رسانه مي‌آيند.

نگاه ايرانيان به لهستان: آثار برگزيده نمايشگاه پوستر «لهستان از پنجره نگاه ايرانيان» با حضور هنرمندان و هنردوستان در باغ‌موزه هنر ايراني به نمايش عمومي درآمدند. اين مسابقه به مناسبت بزرگداشت پانصد و چهلمين سال برقراري روابط ديپلماتيك ميان ايران و لهستان برگزار شده و هدف آن آشنا كردن بيشتر ايرانيان با كشور و مردم لهستان در قالب تصاوير خلاق و جذاب است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه تا 6شهريور مي‌توانند به باغ‌موزه هنر ايراني مراجعه كنند.

تمديد مهلت نذر شعر: جشنواره ادبي «نذر شعر» به مناسبت دهه كرامت در بزرگداشت مقام والاي امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به همت فرهنگسراي خاتم برگزار مي‌شود و مهلت شركت در آن تا 30مرداد تمديد شده است. تا امروز بيش از 100 شاعر از سراسر ايران شعرهاي آييني خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كرده‌اند و قرار است آثار برتر و 8 شاعر برگزيده با داوري حميدرضا شكارسري، قاسم صرافان و صابر قديمي 4شهريور معرفي و تقدير شوند.

کد خبر 304123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha